Antoni Albert: “Qui utilitzi només Internet de forma festiva, quedarà al marge del canvi”

El professor dirigirà una xerrada a la seu territorial de la UOC a Tortosa
Surtdecasa Ebre
,
11/10/2013
Activa't
Tenim cita amb la tecnologia, però també amb la cultura. Perquè tecnologia i cultura -entesa com aquelles dinàmiques i costums que regeixen una societat- es troben en ple diàleg per definir el curs de la història. Demà 10 d'octubre a la seu de la UOC de Tortosa, el professor Antoni Albert parlarà de posicionament a la xarxa i també de com Internet acaba modificant el nostre plantejament empresarial. Allò interessant del cas és que Albert no solament donarà claus tècniques per millorar els resultats de SEO, sinó que aprofundirà en el rerafons filosòfic del canvi de paradigma que suposa Internet. Una revolució que, diu, és de la magnitut del descobriment d'Amèrica i que depèn de com l'utilitzem canviarà el rumb de la història. Ara bé, qui només l'utilitzi per parlar amb els amics i compartir fotografies quedarà al marge del canvi. Atents a les seves reflexions!
 
- Per què és important el posicionament a la xarxa?
Es tracta de ser visible o invisible als possibles clients del nostre negoci online. No és suficient tenir només una pàgina web. El client ha de poder trobar el nostre negoci. A Internet hi ha eines que ens mostren aquests tipus de negocis ‘invisibles’. La tasca del posicionament —que és la feina del SEO— és procurar que una web aparegui en els primers resultats de cerca, en un buscdor. 
 
- Fer-te visible és important, però també ho és la reputació, veritat?
La reputació és un concepte que va més enllà dels negocis i del món virtual. Així com a un negoci online li interessa tenir cura del nom per obtenir i mantenir un prestigi, també a qualsevol persona que es mou per Internet. S'ha de ser conscient que tot allò que es diu i es penja deixa marques biogràfiques que poden perjudicar-nos.
 
- Hem de deixar de banda els algorismes i dedicar-nos a estimar més el nostre producte?
Un bon producte no garanteix que aquest sigui visible a Internet. Si examinem la nostra conducta habitual en aquests casos, mai arribem a examinar els resultats de la pàgina 5 del cercador. Molts cops, ni a la 3a ni a la 2a. 
 
- Creu que falta comunicació entre departaments a les empreses? Més implicació en els processos de qualitat significa millores en màrqueting...?
És fonamental que les grans empreses amb diversos departaments específics tinguin punts de trobada. Així el projecte rep matisos dels cervells dels diferents departaments. Ara bé, també és bo evitar que un dels departaments com podria ser el de màrqueting s’excedeixi i generi un producte que no tingui sortida. En el món de la tecnologia digital, hi ha molts exemples d’aquesta mena de fracassos. Windows 8 n'és un.
 
- Hi ha gent que últimament em comenta que està saturada de la informació que li arriba per xarxes i per Internet en general. Què li diria?
Internet és un pou d’informació de diversa qualitat i categoria. Igual com en el món físic, es pot aprofitar el temps o perdre’l. De la mateixa manera que en la vida quotidiana diferenciem entre dies feiners i dies festius, caldria també distingir dos usos d’Internet: l’Internet professional  en el que ens informem i ens culturitzem i l’Internet festiu on compartim fotografies, inquietuds o anècdotes amb les amistats.
 
- Com ens canviarà aquest paradigma tecnològic com a persones? Cap a quins trets de caràcter evolucionarem?
Hi ha un llibre de Thomas Friedman, The World Is Flat (El món és pla), que diu que ens trobem en un canvi tan revolucionari com el descobriment d’Amèrica per part de Colom. En aquell cas, com ara, va canviar completament la perspectiva que tenia la gent sobre el món. Internet i la revolució de les TIC està canviant el nostre món. 
 
- En quin moment del procés ens trobem?
Crec que estem en la prehistòria d’aquest canvi tecnològic. El proper pas serà la robòtica que tindrem a casa i respondrà a les nostres ordres verbals. Amb Internet i les xarxes socials, les distàncies han desaparegut. Tu pots ajudar, amb un tweet, a gent que està a milers de quilòmetres de distància, passant-li informació rellevant. El món cada cop s’està tornant més pla. Estan desapareixent les fronteres entre la gent. El cosmopolitisme clàssic sembla estar cada cop més a la vista.
 
- Internet ens ha obert els ulls al món o ens ha tancat en una habitació alienats per una pantalla?
Internet és un signe d’un gran canvi d’època. El món digital provocarà a molt curt termini la desaparició de moltes professions, d’igual forma com la revolució industrial del segle XIX va ensorrar el sistema de treball de l’artesà. 
 
- Fins a quin punt és bo que Internet destrueixi llocs de treball?
També en crearà! Qui utilitzi solament Internet com a Internet festiu quedarà al marge. Cal estar atent al moment històric en què vivim i deixar de mantenir creences i suposicions del segle XX, però que ara no ho són.
 
- I la situació a casa nostra?
Crec que a l'estranger hi ha gent més ben preparada que aquí. Si la gent no es posa les piles, aquest país passarà a ser un país momificat i començarà el declivi.
 
--
Dijous 10 d'octubre, a les 19 h: Seu de la UOC Tortosa
Xerrada Descobreix ... el posicionament a Internet
Tota la informació (enllaç)
 
   

  • imatge de control 1per1
A

També et pot interessar