Montserrat Peñarroya: “Aviat ja no parlarem de líders d’opinió, sinó d’intel·ligència col·lectiva”

El 23 de març, visitarà el Mas de Barberans amb una ponència sobre Internet
Surtdecasa Ebre
,
06/10/2012
Activa't

Montserrat Peñarroya és una experta en el món d’internet i, en concret, en el màrqueting digital. Per això, tot i tenir una llarga trajectòria ajudant les empreses a posicionar les seues marques, ara es dedica exclusivament a transmetre coneixement. Com? Impartint classes i conferències per a empreses, associacions i particulars aportant-los la informació necessària per optimitzar les possibilitats que els dóna Internet. Peñarroya va participar al III Fòrum del Turisme de la Ràpita i, el proper 23 de març, visitarà el Mas de Barberans on presentarà la ponència Atreure visites a la nostra pàgina web i convertir les visites en contactes comercials.

 
- Què s’ha de fer per tenir èxit a Internet?
El més important és tenir un bon web. Es parla molt de les xarxes socials, però les xarxes socials només són instruments que permeten canalitzar el trànsit d’usuaris al lloc web, que és el nostre major patrimoni. Les xarxes socials neixen, evolucionen i moren, i tot el contingut que imprimim en elles no és de la nostra propietat.
 
- Les xarxes socials s’han convertit en pocs anys en els grans colossos d’Internet…
Sí, abans era imprescindible tenir un Myspace i ara gairebé ni se’n parla. El 2012 serà l’any en què esclatarà la guerra entre Google i Facebook. Google li farà un assalt a la jugular a Facebook. Google ha de reaccionar perquè Facebook li està guanyant la partida quant a publicitat segmentada.
 
- Tinc la sensació que estem a punt de morir ofegats per un excés d’informació. Necessitem desesperadament líders d’opinió que ordenin allò que és realment important…
Aquesta dècada ha estat la dècada del web 2.0, que donava l’oportunitat a l’usuari d’interactuar. A partir d’ara entrarem a l’era 3.0, en què prendran força els agents que filtrin. A través de sistemes informàtics, ens arribarà només aquella informació que sigui del nostre interès.
 
- Com?
Aquests programes espiaran allò que posem a les nostres xarxes, allò que comentem, allò que cerquem. I també prioritzarà aquells continguts que hagin estat més visitats per la resta de la comunitat. Ja no parlarem de líders d’opinió, sinó d’intel·ligència col·lectiva.
 
- Creus que la gent vencerà la por a deixar-se espiar?
Crec que sí. Aquests sistemes d’espionatge han de servir a l’usuari
 
- Han de servir per vendre?
Aquesta és la gran pregunta. Serviran per fer-te arribar allò que t’interessa, en funció dels teus gustos particulars, no dels gustos de la societat.
 
- Suposo que les noves tecnologies inauguren noves formes de màrqueting que poden estalviar costos en temps de crisi…
Hem passat del màrqueting transaccional al màrqueting relacional. El primer es basava només en oferir el millor producte, el segon té més en compte les necessitats del consumidor i intenta adaptar-se a elles.
 
- Entrem en una era en què hem de ser més empàtics si volem vendre?
Exacte. No és més que saber-te posar a la pell de l’altre. Per saber vendre has de tenir vocació de servei. Això és el màrqueting modern.
 
- Des del teu àmbit d’estudi, quines accions creus que poden ajudar a potenciar els valors de les Terres de l’Ebre?
Amb Internet, es pot fer molt amb pocs recursos. S’ha d’invertir en fires, jornades, gastronomia i, després, saber-ho comunicar. És important mantenir una coherència offline i online.
 
- Què explicaràs al Mas de Barberans?
És una jornada dedicada principalment als artesans, però oberta al públic. Els explicaré com donar-se a conèixer i atreure visites als seus llocs web.

  • imatge de control 1per1
A

També et pot interessar