,
29/05/2013
Noves tecnologies

Twitter pot ajudar al meu negoci?

Si, pot.

Un conte de Twitter millor no és el que té més seguidors, i este és un error que tenim que evitar: més seguidors no és sempre sinònim de clients potencials. Se pot pagar per a tenir seguidors, si, hi ha gent que ho fa, però no són seguidors reals, no són gent que pot demanar pels nostres serveis o fer-nos promoció (retweets). A més a més, Twitter podria penalitzar-nos. Per tant, anem a vore que podem fer per a tenir un conte de Twitter profitós per al nostre negoci.

1. Troba les teves paraules clau (keywords). 

La gent buscarà abans paraules genèriques (fubol, tennis, plàtans, melons...) que el nom del nostre negoci (Esports Martínez, Verdures Rosita...) per lo que és més probable que ens troben per la primera opció. Definiu paraules clau que defineixen el vostre negoci i poseu-les a la biografia, al nom, asiduament als vostres tweets...

2. Busca usuaris que parlen d’un tema concret o que tinguen dubtes. 

Posem-nos al lloc del client: busquem temes relacionats i les paraules claus que em triat per a veure qui parla d’aquest temes, qui té dubtes, que s’està comentant o recomanant... Llavors, posem-nos en contacte, ajudem als usuaris en consultes, proposem solucions, però sense cometre el gran error de només proposar-nos a natros mateixos (podem acabar sent considerats com spam) si és que hi ha una solució millor d’un tercer.

3. Aprofita als seguidors de la competència. 

Si els usuaris interessats en els nostres productes ja estan seguint negocis o productes similars als nostres, també poden arribar a seguir-nos a natros i podem ser una alternativa vàlida puntual o permanent en qualsevol cas en que fallen els altres. Per tant, busquem els usuaris de Twitter de la competència, mirem el seu llistat de seguidors i seguim als que tinguen més interacció o mostren interès real pel producte.

4. Retuiteja els missatges dels teus seguidors. 

Com agraïment o per considerar la seva presència, retuiteja les mencions dels teus seguidors (i no seguidors) que poden enriquir el TL. Així, quan algú faci cap al nostre usuari, podrà veure que a part del que nosaltres publiquem, també tenim gent que ens fa comentaris i que tenim interacció. També podeu estar atents al que diuen i, per exemple, felicitar-los si estan celebrant algun esdeveniment (aniversari, fita professional...).

5. Escriu amb creativitat i vistositat, que done ganes de retuitejar. 

Comparteix contingut divertit, curiós, interessant, per tal de que els teus seguidors ho troben interessant per retuitejar. Per exemple, per cada 3 tuits propis, podem fer un RT o compartir contingut que no sigue nostre. També podem compartir contingut viral, com fotos, videos... relacionats amb els temes que comentem. Contingut educatiu, de formació o informatiu sempre s’agraeix i dona valor a la marca.

6. Busca un bon horari per a escriure per a tenir més audiència. 

La gent sol dedicar unes hores concretes a llegir i compartir contingut a Twitter i si encertem l’hora on tenim més públic, tenim molt guanyat. Hi ha aplicacions com Hootsuite o Bufferapp que permeten programar tuits per a que es publiquen a l’hora que volem.

7. Inclou botons socials al teu web i/o blog. 

Inclou a la teva web botons de xarxes socials visibles i clars, per tal de que la gent que entre (perquè li hem donat la nostra targeta, ens ha trobat a Google...) pugue seguir-nos per estar alerta i poder comunicar-se amb nosaltres directament en un parell de clicks.

Ànims i a conquerir el món en 140 caracters!


Us recordo que em podeu escoltar cada dimarts a les 12.30h a l'espai de Noves Tecnologies i Cultura Digital de La Punta del Diamant, a Ràdio Tortosa 103.3 FM o en streaming a radiotortosa.cat 

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Alberto Lamote de Grignon va nàixer amb una “Master System II” baix del braç i va creixer entre revolucions tecnològiques, series, pel·lícules i música rock. Dissenyador gràfic de professió i col·laborador a la ràdio local, passa el dia entre iMacs, iPads, iPods, iPhones i altres coses començades en “i”. Aquí trobareu les webs, aplicacions i aparells més útils per al dia a dia.

17/06/2014
E3 2014 de Los Ángeles
01/06/2014
Trolldor. La llista negra de Twitter.
22/05/2014
Comencem el post amb els millors navegadors per a tablets: Google Chrome
01/04/2014
  Static