,
16/06/2013
Turisme 2.0.

Del mapa a les ulleres. Google Glass

Ara al maig,  Alberto publicava al seu blog de SurtdeCasa el post “Lluita de glasses” parlant del funcionament d’aquesta última revolució, liderada per google, i que permetrà portar al límit la interacció humana amb les xarxes socials i la societat de la informació.

Unes ulleres que et permetran visualitzar tota la informació que ara busquem per internet, tant sol a un cop d’ull...  i mai millor dit.

Però com afectarà això a nivell turístic? Què passarà quan comencin a arribar els primers turistes a les nostres terres amb aquests dispositius posats al cap?

Realment això serà una revolució queens obligarà a fer unes quantes reflexions

Per una banda cal valorar molt positivament l’expansió d’aquest nou invent, ja que permetrà ampliar la informació al visitant; buscar hotels i ofertes, restaurants, veure horaris, o simplement traçar rutes. No caldrà dirigir-se a una oficina de turisme, o desplegar un mapa incòmode i poc precís.  

En contra, i segons la meva opinió, és precisament el fet de prescindir dels canals d’informació tradicionals, el que ens pot aportar els aspectes més negatius d’aquest invent. I és que un dels nostres factors clau en el món del turisme a nivell local i territorial és precisament el tracte de tu a tu, personalitzat, i on podem demostrar el nostre caràcter obert. Ara, però, els turistes prescindiran d’aquesta informació de primera mà per acabar valorant comentaris a la xarxa que poden ser molt subjectius.

El que si que està clar i que cada cop es fa més evident és el següent: aquells negocis (restaurants, hotels, cases rurals, botigues i petits comerços, etc) que encara no siguin presents a la xarxa s’han d’espavilar, i molt. Han de crear perfils a les xarxes socials que els permetin ser geolocalitzats, visibles als ulls dels internautes, ja no és suficient un cartell físic, ni tan sols un rètol gegant. Els nous consumidors són depredadors d’informació a la xarxa i cal fer el pas endavant.

En un proper article parlaré de com ser visible per a aquests nous consumidors, de forma ràpida, senzilla, i econòmica. 

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Josep Rodrigo, faldut del 84. Josep Rodrigo, faldut del 84. Director d’hotel. Observador i autodidacta. Parlaré de turisme, consells pràctics per a navegants, aplicacions i personal brandong. A twitter i a instagram em trobaràs per @joseprodrigo

20/04/2016
Hola de nou, després d’uns llargs mesos de silenci, em proposo tornar a compartir experiències, idees i consells sobre turisme, viatges i xarxes socials.
11/11/2014
Tens un compte de Google? No? Llavors et recomano crear-ne un, com abans millor.
31/08/2014
Segurament us haureu registrat a desenes d’aplicacions i llocs webs que ofereixen serveis gratuïts, de qualsevol tema, ja siguin xarxes socials, aplicacions gratuïtes, inclús per accedir a wifi gratis en algun lloc públic, restaurant, etc
16/08/2014
Potser haguera hagut d’escriure això una mica abans, ara qui més qui menys ja està de vacances o hi ha tornat i de poc li serviran els consells, però per als que feu vacances al setembre, com jo, o per als que ja penseu en les d
08/07/2014
Si feu una ullada a la web on escric, veureu com Surtdecasa ha renovat per complet el seu web.
26/01/2014
Tot un clàssic dels propòsits de tots els anys nous és el de tornar a escriure, reprendre un blog i per això estic aquí de nou per compartir de nou experiències online, parlar de turisme i internet, aplicacions que us faran mes
14/07/2013
El recent atorgament del segell de “Reserva de la Biosfera” ha tornat a posar en boca de titulars a les Terres de l’Ebre, una regió que de manera especial està sent castigada per la situació eco