,
02/11/2016
Noves tecnologies
En el futur, ens haurem d'acostumar a deixar un testament digital amb les nostres claus d'accés

Com morir on-line: el testament digital

L'1 de novembre commemorem el dia de Tots Sants i fem un petit homenatge a tots aquells que ja no estan amb nosaltres. Per això, avui parlem de la mort on-line, del dret a desaparèixer també a Internet. Quan deixem d’existir, què passa amb els nostres e-mails, blogs, imatges i altres materials virtuals? Com es gestiona la mort a les xarxes socials? Com ens informen a La Vanguardia, es calcula que cada ­minut moren tres usuaris de Facebook. Això significa que, al cap de l’any, desapareixen 1,8 milions de persones que han penjat multitud de dades a les seves biografies.

El passat mes de juliol, el conseller de Justícia, Carles Mundó, explicava a RAC1 que la Generalitat vol posar en marxa a partir de la tardor un mecanisme per gestionar la mort digital. Es tracta d’una modificació del Codi Civil que permeti designar un hereu que es faci càrrec de totes les nostres dades a la xarxa un cop morts. Pel conseller de Justícia, aquesta iniciativa dóna resposta a una preocupació creixent i és la primera que es fa a tot l’Estat.

El testament digital amb claus d'accés als diferents comptes és una de les opcions més viable que tots els usuaris s'han de començar a plantejar. Les diverses xarxes socials també ofereix la seva pròpia solució funerària. Cal acreditar el parentiu o una relació directa, a més d’aportar el certificat de defunció, per donar de baixa l’usuari quan mort. Al­gunes es limiten a cancel·lar el compte i d’altres, com Facebook o Google –que també han posat en marxa la creació de la figura de l’hereu digital– proposen opcions més elaborades, com una mena de memorial d’homenatge a la persona desapareguda. Després d’un període, el compte desapareix de les pantalles, però les dades que conté queden emmagatzemades. Tècnicament pertanyen a la plataforma.

Els propers mesos anirem veient les diferents solucions i com s'hi donen pas.

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Lleidatana d’adopció i calafina de naixement, sóc llicenciada en Comunicació Audiovisual i apassionada de la comunicació 2.0. Les xarxes socials són la meva perdició, així que aquí en parlarem i molt. Però sempre buscant una relació amb Ponent i amb les activitats que aquí s’hi desenvolupen. Espero rebre els vostres comentaris i propostes. Per cert, em dic Meritxell i sóc la meitat de MiM Comunicació

04/01/2021
Ara fa dos anys, vaig publicar en aquest blog, l'entrada Quins professionals haurien d'integrar un equip de 'social med
26/10/2020
L'entrada anterior explica la importància de comunicar ciència i els seus beneficis. Avui us proposo COM COMUNICAR CIÈNCIA. Podem utilitzar diferents canals, que són ben coneguts per tots nosaltres.
27/09/2020
Disculpeu-me per l’abandonament. Posposes l’activitat d’escriure el blog al cap de setmana, després a la següent setmana, el mes que ve... i finalment passa el temps i simplement, ho oblides.
21/01/2019
Quan una empresa aposta per una estratègia de 'social media' ha d'estar preparada i formada per un equip de professionals amb diferents perfils.
18/10/2018
Quines són les atraccions més visitades del món? En el rànquing dels 10 punts turístics més atractius de tots els continents no figuren ni la Torre Eiffel ni la gran Muralla Xinesa.
23/09/2018
El mes de setembre és el mes, juntament amb gener, de reprendre hàbits i bons propòsits. Un bon propòsit és mantenir les entrades del blog de manera periòdica. Entrades que puguin ser interessants i d'actualitat.
06/09/2017
Les notes de premsa són un mitjà de comunicació directe de les empreses, administracions i/o entitats amb els mitjans de comunicacions. Es tracta d'una eina utilitzada des de fa temps, però que encara té vigència.