Jump to navigation
- Com sorgeix el fet de crear una iniciativa com el RecStores?La iniciativa del Rec.0 va sorgir l’any 2009 quan un grup de persones, vinculades al barri volíem fer-hi alguna cosa per donar-li visibilitat, ja que hi havia prevista una gran transformació a través d'un futur POUM -Pla d’Ordenació Urbanístic Municipal- que comportava canviar la personalitat del barri, obrint carrers i tirant a terra adoberies. Volíem fer alguna cosa perquè aquest barri fos conegut per la gent perquè conèixer volia dir valorar-lo.
Foto: Marc Vila
- Què significa per a vosaltres aquest barri? Com us l’imagineu en un futur?Més enllà de què significa aquest barri per cadascú de nosaltres, veiem claríssim que el Rec és una oportunitat de futur per la ciutat d’Igualada que és la nostra ciutat. Té unes característiques estètiques molt particulars, que ens diferencien de moltes altres ciutats i que permetrien ubicar-hi activitats amb valor afegit. Jo m'imagino una convivència d'usos, la indústria adobera hi ha estat sempre i és la base del barri, amb una atenció especial pels espais públics, de convivència i on hi hagi noves activitats que necessitin el valor afegit que suposa treballar en un edifici industrial del s.XIX. I evidentment, amb una carta paisatgística pròpia que preservi l'estil del barri.
- L’edició d’enguany presenta un interrogant. Per què? Seguirà? Quines preguntes es fa aquest Rec.0?L’interrogant de la campanya és per dir “d’acord, fem 10 anys”. Vam començar el novembre del 2009, i estem al novembre de 2019. A partir d’aquí sí que és un replantejament de com serà el Rec en el futur. Està clar que el dia que el barri sigui viscut, com diem, i estigui ple de vida tot l’any, el Rec.0 ja no tindrà sentit. Però també voldrà dir que hem aconseguit un objectiu. El Rec.0 va néixer per morir i el dia que això passi voldrà dir que s'haurà complert l’objectiu pel qual va néixer i és que el barri sigui vist d’una altra manera i això comporti que s’ompli de vida tot l’any.
Foto: Jordi Saragossa
- Quin balanç feu de totes les edicions que s’han fet fins ara?És molt positiu, evidentment perquè vam néixer l’any 2009 sense saber què passaria. Si ens arriben a dir que estaríem deu anys fent això, ens haguéssim posat a riure. La qüestió és que ha sigut molt positiu perquè s’ha creat un esdeveniment molt bonic, molt conegut per tothom... És increïble veure com tanta gent de tot arreu coneix el barri “ah, sí, el Rec d’Igualada, són unes fàbriques...” I això ens fa molta il·lusió. Cada any hi ha hagut coses diferents, clients fixes, marques que no s’ho volen perdre, d’altres que hi han passat, i d’altres que estan per venir.
- Quines novetats presenta l’edició d’enguany?Quant a les novetats, a més de les marques noves com Brownie o La Sportiva -amb una zona d’escalada pròpia-, potser, destacaria l’aposta que fem per una agenda cultural molt completa perquè a més dels concerts, hi trobareu tres exposicions i tres xerrades -Recmeetings- i tot això és una aposta per la cultura amb què ens sentim molt còmodes i que evidentment, és un esforç perquè totes les activitats són gratuïtes. Dona al Rec.0 una dimensió més completa i coherent amb el missatge que volem transmetre del barri del Rec. És a dir, hi ha la part de la moda, la gastronòmica, i després la cultura, que ampliant-la així veus que és un festival que té cos. I això ens agrada. Hem creat també, més vincles amb la ciutat com l'acord amb el Festival Zoom, fent un petit cinema o l'acord amb Igualada Comerç, que seran al Rec dissabte en un gran espai per als botiguers d’Igualada.
Web Rec.0 Facebook Rec.0