Foto: 

Cedida
Part del públic de l'any passat amb l'actor Inda Pereda

Misteri, empatia i complicitats al Festival Àtica Penedès

Quatre espectacles, quatre cases i un públic itinerant són els ingredients bàsics d’aquesta aventura col·lectiva que neix i creix per l’amor a la cultura
Goretti Martínez
,
18/04/2018
Espectacles
El primer Horts Lits Penedès de l’any passat ha mutat enguany en el Festival Àtica Penedès tot mantenint la seva essència. Aquest divendres i dissabte, quatre espais “poc convencionals” (diem-ho així), seran l’escenari de quatre propostes escèniques meravelloses mentre un públic que no sap on va es deixa sorprendre. Al FÀP, les barreres desapareixen i la connexió escènica esclata en una experiència d’empatia i complicitats.
Bruno Valls: “Crec que el que trobem és més empatia de les dues parts potenciant la connexió escènica i això ho fa únic per ambdós”

A la tragèdia àtica (Grècia, segle V aC), el públic estava situat al costat de l'orquestra, amb el cor teatral i sense que hi hagués cap oposició entre uns i altres. En honor a aquelles antigues obres d’art que barrejaven per primer cop les arts figuratives amb les no figuratives i eliminaven la distància entre artistes i públic, l’equip organitzador del FÀP ha decidit batejar-lo com a Festival Àtica Penedès.

Definitivament, aquesta és l’essència: prou de barreres i encotillament! Anem a passar-nos-ho bé, a deixar-nos portar, a emocionar-nos a través de l’amor per la cultura. Al FÀP, no sabem on ens duran. Sabem que ens reuniran en grups de 30 persones com a màxim i que ens guiaran fins a un lloc. Allà veurem un espectacle d’uns 20 minuts de durada a tocar dels artistes. I així fins a completar el recorregut pels quatre espais misteriosos.
Hem parlat amb el Bruno Valls, director artístic del FÀP, per a fer-li un parell de preguntes que, en les seves respostes, recullen la filosofia del festival.

- Quins criteris heu seguit a l'hora de triar els artistes i espectacles?
El criteri de selecció de les companyies ha estat trobar propostes de petit format i proximitat tant dels espectacles com dels artistes. La qualitat i posada en escena dels espectacles també és un pilar fonamental, sempre buscant sorprendre el públic ja sigui amb el caràcter poètic, estètic o humorístic de les propostes. També apostar per una programació variada quant a disciplines artístiques. Per això enguany hi trobem teatre de text, circ, música i teatre de titelles. I, per últim, una cerca de companyies amb recorregut internacional i locals.

- Què creieu que aporta aquest format tan íntim tant als espectadors com als artistes?
Trobem que aquest format de proximitat al públic li aporta una vivència més profunda dels espectacles i directament emocional del que ens vol transmetre cada artista. I per l'artista, a més d'haver d'adaptar-se a cada espai i a cada públic, fet que enriqueix molt i no adorm la creació, el fa sentir més viu en escena podent mirar als ulls d'un públic que li torna la mirada. En definitiva, crec que el que trobem és més empatia de les dues parts potenciant la connexió escènica i això ho fa únic per ambdós. Perquè l'un sense l'altre no són!

I quins espectacles hi veurem? En aquesta ocasió, els espectacles s’han fet públics però ja us diem ara que no per això us deixaran de sorprendre i emocionar.


FOTO: Cedida | Alex i Mr. Barti

El titellaire Alex Mihailovski i el seu inseparable Mr. Barti, un músic que s’atreveix amb qualsevol estil, constitueixen un tàndem al·lucinant. Prepareu-vos per a una simbiosi entre titellaire i titella totalment inversemblant, molt més enllà del que us pugueu imaginar. Només començar l’espectacle ja tindreu dubtes de qui dels dos és més humà.


FOTO: Cedida | Companyia eia

La companyia eia, per la seva banda, presentarà al FÀP un fragment de l’espectacle de circ participatiu 'Espera'. Proposaran al públic una experiència artística propera perquè desitgin participar-hi i deixin de ser espectadors “que miren sense ser vistos”. Tot plegat al voltant de les expectatives, l’esperança i el pas del temps.


FOTO: Lauretart | Agartha

El duet musical Agartha aportarà al FÀP el seu flamenc mediterrani. Música íntima i fresca, plena de força i sensualitat. Quan els escolteu comprovareu que cada so que desprenen arriba a les vostres orelles “vestint de gala el silenci”. Els seus ritmes i melodies d’arrel flamenca beuen en aquesta multiculturalitat singular; lletres en castellà, francès, català o àrab ens conduiran cap a un viatge ple de vida i de misteri.

'Jocs Perillosos', dirigida per Lara Díez Quintanilla, és la proposta de teatre de text del FÀP. Lara Díez Quintanilla és sòcia fundadora de la companyia LA VOLCÀNICA i Retret Teatre on fa els darrers treballs com actriu, directora i dramaturga. També és una de les actrius del ‘Polònia’. ‘Jocs perillosos’ ens situa en la primera cita d’una parella, tot i que ningú ho afirmaria amb contundència. Els seus noms varien, les seves professions no queden clares, hi ha una familiaritat estranya impròpia d’aquestes trobades i la conversa va a la deriva intentant trobar un port que els pugui salvar. Tot i això, ell i ella seguiran. Seguiran fins al final.

Podeu adquirir participacions pels 4 espectacles al preu de 18€ al Jopintu (C/ Sant Pere, 23, Vilafranca del Penedès) de dilluns a divendres de 9:30 a 13h i de 16:30 a 19h. O obtenir més informació a aticafestival@gmail.com.

  • imatge de control 1per1

Més informació: 

A