Foto: 

Carles Palacio

Identitat i relacions de parella al segon combat del Torneig de Dramatúrgia Catalana

Estel Solé guanya la segona eliminatòria amb el text 'El Pacte'
Surtdecasa Girona
,
16/10/2015
Espectacles
És dimarts al vespre, i la Sala La Planeta acumula una llarga cua de gent esperant a l’exterior. A partir de les 20 h, s’obren les portes i tothom s’afanya per cercar un bon lloc. Molts dels espectadors repeteixen, doncs comenten la victòria de Madaula al primer combat amb el text 'L'Electe'. De mica en mica, la sala es va emplenant i el rumor va disminuint, mentre les mirades es dirigeixen a l’escenari, on podem apreciar els dos micròfons que serviran als actors escollits per interpretar els textos dels dramaturgs participants. La presentadora Cristina Clemente surt a introduir-nos les dues contrincants d’aquest combat: “són dues actrius que volen escriure”, bromeja, aconseguint un bon grapat de riures, i continua “potser l’any vinent ho farem amb fusters”. Elles es miren amb complicitat i somriuen. El combat és a punt de començar. Són Estel Solé, autora de l'obra ‘Animals de Companyia’, i Gemma Brió, creadora de ‘Llibert’.

El primer text i el guanyador de la nit va ser ‘El Pacte’, de Solé, un guió que parla de la crisi de parella i dels pactes. La dona és una alcaldessa d'esquerres, interpretada per Sara Espígul, i el seu marit, Jacob Torres, un expert en sistemes informàtics sense feina que fa el dinar i cuida de la filla. D’altra banda, Brió va sorprendre amb ‘El Cercle’, una obra que explica el que li succeeix a una noia, interpretada per Mercè Martínez, des que una pidolaire (Teresa Vallicrosa) del metro li dóna el seu fill en braços fins que el torna a recollir. Durant l'espai entremig, el personatge viu diverses situacions, com la descoberta de la seva mare biològica, la trobada amb una farmacèutica racista o la conversa amb una oficinista andalusa de La Caixa. 
 

Es tracta del segon combat del Cinquè Torneig de Dramatúrgia Catalana, organitzat a Temporada Alta, una idea del dramaturg Jordi Casanovas per organitzar un laboratori i un punt de trobada dels dramaturgs catalans més destacats i prometedors del moment. De fet, molts dels textos participants han saltat als escenaris més importants de Catalunya després d'haver-se presentat al Torneig. És el cas d'obres d'altres edicions com ‘El Crèdit’, de Jordi Galceran, ‘La Nostra Champions Particular’ de Cristina Clemente, ‘Smiley’, de Guillem Clua i ‘Red Pontiac’ de Pere Riera.
 

Les regles del joc són les següents: cada autor ha tingut un mes i mig per escriure un text curt, d'uns quaranta minuts, en què només poden intervenir dos personatges d'entre 25 i 55 anys, un dels quals "haurà de viure un dels fets més importants de la seva vida", segons va explicar la coordinadora del Torneig. Cada dilluns d'octubre i novembre, La Planeta acull una lectura dramatitzada de dos dels textos, sense identificar-ne l'autor. Els actors que els interpretin tampoc es coneixeran fins poc abans de l'estrena, i de fet, només tindran tres hores per assajar el text. Sense estar condicionat pel nom dels seus responsables, el públic votarà quin dels dos textos prefereix.
 

El primer combat va enfrontar als autors Ramon Madaula i Cristina Genebat, amb la victòria del primer. La següent eliminatòria es farà el dilluns 19 d’octubre i serà un cara a cara entre Aleix Aguilà i Sergi Pompermayer.

 

Més informació: 

A

També et pot interessar