Jump to navigation
Després de tancar una temporada plena d’èxits, amb una ocupació de sala d’un 96%, el Centre d’Arts Escèniques aposta convençut per una nova temporada amb una cartellera potent, que combina a parts iguals els grans espectacles produïts a Barcelona amb petites obres fetes a casa, amb cares molt conegudes i altres noms que, malgrat no sonar-nos, són reconeguts internacionalment.
“La recepta és sempre la mateixa”, recorda el director del CAET, Pep Pla. Al Teatre Principal, els grans èxits de la temporada, amb L’Última trobada (8 de febrer), La Ratonera (1 de març), El crèdit (12 d’abril) i Prendre Partit (19 d’abril). Al Teatre Alegria o la Sala Maria Plans, els projectes arriscats i de petit format: Llibert (17 de gener), L’alè de la vida (25 de gener), That’s the Story of my Life (22 de febrer), Micro Arts Terrassa (28 de març) i No Res (26 d’abril).
Video resum de la temporada. Autor: Ian Gehlhaar
Els duels escènicsProu s’ha encarregat el mateix Pep Pla de destacar la qualitat artística dels actors que passaran pels seus escenaris. Cares de reconeguda trajectòria que, per aquelles coses de la vida, seran dalt de l’escenari de dos en dos.
L’alè de la vida, per exemple, és un text de David Hare (autor d’altres peces com Celobert o L’Habitació blava, representades amb molt d’èxit a teatres de Barcelona). En aquest muntatge, Madeleine (Mercè Arànega) s’enfronta amb l’esposa del seu amant (Anna Güell), el qual ha fugit amb una tercera. Una comèdia plena d’ironia i diàlegs punyents, amb dues grans actrius a escena.
L’última trobada uneix dalt de l’escenari Abel Folk i Jordi Brau, antics companys a l’Institut del Teatre que es retroben dalt de l’escenari després de molts anys. Això és la realitat, però la ficció no se n’allunya massa: L’última trobada parla del retrobament de dos antics amics d’infància a causa d’un triangle amorós.
El tercer duel no necessita presentació. Després de l’èxit d’El Mètode Grönholm, Jordi Galceran va estrenar la senzilla comèdia El Crèdit, interpretada per dues bèsties escèniques del nostre país: Jordi Bosch i Jordi Boixaderas. Més d’un any de temporada a Barcelona i un llarg currículum per partida doble els avalen.
El darrer gran duel de la temporada el protagonitzaran Josep Maria Pou i Andrés Herrera a Prendre Partit, una obra de Ronald Harwood que dirigeix el mateix Pou. El text ens porta a les investigacions prèvies a un judici situat a Berlín, 1946, contra un director d’orquestra de nom impronunciable per saber si va estar involucrat o no en el règim nazi. La història, la llibertat de decisió i la indiferència són els grans temes d’aquesta obra.
El petit formatLa petita gran joia que estrena la programació de la temporada no ha deixat a ningú indiferent: Llibert, escrita i protagonitzada per Gemma Brió, ha guanyat dos premis Butaca (millor text i millor espectacle de petit format). Aclamat per crítica i públic, l’espectacle -basat en fets reals- explica els 15 únics dies de la vida d’un nadó. De tema complex, sensible i dramàtic, Llibert parla sobre la vida i la mort amb positivisme i frescor. Lluny del drama, Brió és capaç de fer reflexionar des de la serenitat.
“No volem deixar els seguidors del Terrassa Noves Tendències (TNT) sense programació durant mig any”, explicava Pep Pla. Per aquest motiu trobem alguns espectacles a la graella que porten l’etiqueta “programació TeNeTera”. Són els que arrisquen, els que innoven, els que aposten per nous llenguatges escènics. That’s the story of my life, de Macarena Recuerda, fa un retrat autobiogràfic de l’actriu a través de muntatges de stop-motion i teatre d’objectes en directe, una disciplina que trobem habitualment a la programació del TNT, i ara també a la Sala Maria Plans.
Un altre vell conegut del TNT és David Espinosa, que ha presentat Mi Gran Obra Maestra i Much ado about nothing en les darreres edicions del festival. Ell serà l’encarregat de dinamitzar la segona edició del Micro Arts Terrassa (MART II), una producció col·lectiva orientada a la participació de companyies de la ciutat, actors i actrius amateurs o ciutadans en general. En un taller anomenat “La creació microbiòtica”, Espinosa proposa el símil entre la cuina d’aprofitament i el procés creatiu amb el teatre d’objectes: qui vulgui participar-hi, formarà part d’un equip de cuiners diposats a elaborar petites històries a través dels objectes que proposi el director.
L’última aposta TeNeTera és No Res, una novel·la de Janne Teller, adaptada i dirigida pel mateix Pep Pla. Explica la història d’un adolescent que s’aixeca de la seva cadira a l’aula i anuncia que res té sentit en aquesta vida, de manera que decideix enfilar-se a una prunera per veure la vida passar. Seguidament, companys, familiars i professors intentaran convènce’l que la vida sí que té un sentit. Punyent i atrevida, la novel·la va ser prohibida a diversos països al moment de la seva publicació, per passar a ser de lectura obligatòria als instituts de mitja Europa. Se l'ha comparat amb clàssics com El Senyor de les Mosques o L'Onada.
ElixirTancant la temporada i sempre en un lloc privilegiat a les nostres agendes, trobem per tercer any consecutiu el festival poètic Elixir, dirigit per Rosa Boladeras i amb un gran equip vinculat a la poesia a la ciutat de Terrassa. Cada any el festival proposa un circuit diferent, amb molts poetes convidats que acaben amb un final de festa en algun lloc emblemàtic de la ciutat. Poques coses es poden dir de l’Elixir, perquè juga amb el factor sorpresa. Basant-nos en les dues edicions anteriors, podem assegurar que s’hi veuran grans noms de la poesia actual catalana, algun nom de la resta de l’Estat i màgia, molta màgia.
Abonament CAET 50€: dos del Teatre Principal i un de l'Alegria. Amb aquest abonament El CAET et convida a descobrir un dels espectacles TeNeTeros totalment gratis. Descobreix l'abonament i altres descomptes aquí.