Julio Villalobos: “Fa dos anys, les empreses dedicaven un 20% al màrqueting digital, ara un 80%”

La UOC impulsa una experiència pilot amb un cicle de seminaris en xarxa sobre temàtiques d'interés social
Surtdecasa Ebre
,
18/03/2013
Activa't

La mateixa sessió es pot seguir de manera simultània en dues localitzacions diferents de les Terres de l'Ebre, concretament a Roquetes (Baix Ebre) i a Gandesa (Terra Alta). Aquesta iniciativa col·laborativa utilitza les noves tecnologies per sumar esforços i optimitzar millor els recursos disponibles, evitant desplaçaments i duplicitats de sessions.

El proper 19 de desembre, a Roquetes s'oferirà la xerrada “Eines col·laboratives, innovació i empresa xarxa per a un entorn turbulent”, que anirà a càrrec de Pere Losantos, col·laborador docent dels Estudis d’Economia i Empresa a la UOC que tindrà lloc al Casal de joves de Roquetes. Abans, però, hem volgut parlar sobre màrqueting i societat xarxa amb un dels ponents que també ha participat al cicle, Julio Villalobos, Director de Màrqueting a ESADE.
 
- Què ha de tenir un bon pla de màrqueting digital?
Sobretot ha de contemplar un visió de 360º sobre les eines disponibles. Cal tenir en compte el website, el web mobile, el SEO, el SEM,  el social media, el blogging, la generació de contingut, l'email màrqueting i un bon sistema de business intelligence & analítica digital que mesuri l'eficiència de cada eina. El principal objectiu és generar notorietat, posicionament i reputació.
 
- Què s'ha de tenir en compte per aconseguir una bona reputació digital?
S'ha d'entendre quines són les característiques pròpies de la comunicació digital, com l'origen de les percepcions, credibilitat del mitjà o efecte de permanència... I saber si el teu entorn d'interès, com són socis, clients, competència, fans, detractors i mitjans de comunicació, estan a la xarxa o no.
 
- Com pots diferenciar-te dels teus competidors?
És important que el "què sóc", el "què explico que sóc" i el "com sóc percebut" siguin el mateix. Això sol passar poques vegades. 
 
- Quin potencial de clients es poden captar per la xarxa i els xarxes socials?
Depèn molt del sector, però el que sí puc garantir és que la majoria de les organitzacions estan migrant els seus esforços econòmics i humans de màrqueting a l'àrea digital, ja que resulta molt més eficient en termes de captació i fidelització de clients. En 2 anys, s'ha passat de gastar un 80% en analògic i un 20% en digital, a invertir aquestes xifres. Ara es paga un 20% en analògic i un 80% en digital.
 
- Quins avantatges té el màrqueting digital?
Que pots comprovar "el recorregut" de cada euro invertit. Pots veure com el que inverteixes es transforma en negoci, cosa que, amb els mitjans tradicionals, no. En màrqueting, a aquest procés el denominem ROI (tornada de la inversió).
 
- Quina quantitat de pressupost haurien de dedicar les empreses al seu màrqueting digital?
Per invertir en màrqueting digital, cal tenir en compte en quin moment del seu cicle vital es troba un producte; llançament, creixement, maduresa o declivi... Un cas extrem seria una empresa com Redbull que factura més d'un 50% a través d'internet. 
 
- Què opinies dels seminaris en xarxa de la UOC que permeten que es pugui seguir la conferència des de dos llocs físics diferents, estalviant així costos i compartint coneixement?
El model docent de la UOC és un model avantguardista que serà un referent en un futur immediat, ja que garanteix una actualització de continguts gairebé en temps real. Tots els casos que utilitzem per treballar els mòduls didàctics són refets semestralment amb les empreses que representen les ultimes tendències del mercat. D'altra banda, els materials acadèmics estan desenvolupats de manera molt "user friendly" per a que aprendre sigui una activitat natural i eficient. Responent directament a la pregunta, considero que aquestes iniciatives de la UOC són un clar projecte innovador que aporta valor tant als assistents físics com virtuals.

 

--
Tota la informació sobre els 'Seminaris en Xarxa' de la UOC: 

A

També et pot interessar