Jump to navigation
Dijous 18 de desembre, 19h
Del 16 de setembre al 18 de desembre
Del 9 d'octubre al 19 de desembre
Del 10 d'abril al 20 de desembre
Del 15 de novembre al 21 de desembre
Del 17 de maig al 31 de desembre
Del 24 de gener al 31 de desembre
Exposició de llarga durada
Exposició 'Fams i abundàncies', la primera mostra realitzada de manera conjunta pels membres de la Xarxa de Museus d’Història i Monuments de Catalunya (xMHCat), que reflexiona sobre el diàleg entre fam i història.
*Constituïda l’any 2010 amb el lideratge del Museu d’Història de Catalunya i el suport de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural i del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la xMHCat té l’objectiu de reforçar i consolidar la memòria col∙lectiva del poble català tot potenciant i dinamitzant aquells museus i monuments que ajudin a entendre l'evolució històrica del nostre país, en reafirmin la nostra identitat i la projectin cap al futur.
De dimarts a divendres: de 10 a 13:30h Dissabte: de 16 18:30h Diumenges: d'11 a 13:30h Dilluns i festius: tancat
Al llarg de la història, s’han succeït moments de carestia o fam i d’excés o abundància pel que fa a la disponibilitat d’aliments, la qual cosa ha influït de manera decisiva en l’evolució de la humanitat. Encara avui, és una realitat ben palesa que provoca grans diferències socials. En el marc global, podem contraposar l’abundància dels països desenvolupats enfront dels països en desenvolupament o que han patit guerres o desastres naturals. I en el marc local, són evidents les diferències entre diferents barris d’una mateixa ciutat. Aquesta coexistència, de fet, ha existit sempre però potser avui en dia és encara més palesa, cosa que justifica una mirada enrere sobre aquest tema amb una mostra com Fams i abundàncies, que reflexiona sobre com la gana i la inseguretat han perseguit la humanitat des dels seus inicis.
3€ | 2€ entrada reduïda
Web Museu de Tortosa