,
08/09/2014
Noves tecnologies
Les empreses i emprenedors lleidatans aposten per la comunicació 2.0

Casos d’èxit de Ponent a les xarxes socials

Tenir pàgina web és imprescindible. De ben segur que si sou empresaris, emprenedors o autònoms heu sentit aquesta frase. Però avui en dia, aquesta frase ja ha quedat obsoleta. Tenir web és bàsic, com tenir telèfon o targeta de presentació, ara és imprescindible estar present a les xarxes socials. Les empreses i emprenedors lleidatans ho saben i per això avui us exposem tres casos d’èxit a les nostres terres en comunicació 2.0.

Postureig de Lleida: un dels fenòmens més importants que ha viscut Ponent els darrers temps a nivell comunicatiu és el naixement, èxit i consolidació de la pàgina de Facebook #PostureigLleida. Amb més de 15.000 seguidors (i creixent en fer aquesta informació), el lloc web s’ha convertit en la pàgina d’humor de referència a Ponent. El Sr. Postu és un de les personalitats lleidatanes de referència que, a més de combinar l’humor amb intel·ligència i defensar les terres Ponent, també aprofita el seu “èxit” per tirar endavant propostes solidàries com la venda de xapes en benefici d’Adimalleida (Associació de Dones Intervingudes de Mama), pels afectats de càncer de pròstata, per a les persones sense llar Arrels-Sant Ignasi, en benefici de protectores d’animals lleidatanes, Creu Roja, Càritas de Lleida o Down Lleida. El fenomen també compta amb perfil a Twitter (@PostureigLleida) amb 3.274 seguidors i Instagram amb 2.863 followers. Què espereu per seguir-lo i per apuntar-vos al #‎FruitaDeLleidaChallenge?

Clos Pons: el segon cas a estudiar és la bodega Clos Pons, ubicada a l’Albagés. Aquesta bodega, que forma part del grup Pons, ha sabut adaptar-se perfectament a la comunicació 2.0. En donen fe els 1.734 seguidors del seu compte de Twitter @ClosPons (a l’edició d’aquesta informació), així com els prop de 500 fans de la seva pàgina de Facebook, el seu canal de YouTube o el seu blog amb les darrers noticies de l’empresa. Aquesta bodega compagina a la perfecció la comunicació tradicional com són les visites guiades amb un recorregut per la seva història i instal·lacions, amb proximitat i de manera plana i clara, i les intel·ligents degustacions o cates, amb les darreres novetats en social media: una pàgina web clara i informativa, concursos a les xarxes socials, informació actualitzada, proximitat als mitjans. En què pot millorar encara més? Potser apostar per la xarxa de les imatges, Instagram, per mostrar instantànies impactants del món del vi, i millorar el posicionament a Google. Un petit concurs, en quina posició apareix la bodega Clos Pons al cercador si posem bodega Lleida?

Borges: per acabar, tenim el cas de la multinacional de l’oli, els fruits secs, vinagres... l’empresa Borges. Tàrrega va veure néixer aquesta empresa de la mà de la família Pont Creus. Més d’un segle després, l’empresa compta amb una important representació a les xarxes socials: Facebook (8.767 seguidors), Twitter @Borges_es (3.143 seguidors),  Pinterest (57 followers), YouTube i un blog molt actualizat. L’empresa té presència en tot el món i compta amb un web en diferents idiomes, però potser hauria de treballar més en la comunicació 2.0 per aconseguir fer arribar el seu missatge a tothom. Coneixeu el seu apartat de receptes? 

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Lleidatana d’adopció i calafina de naixement, sóc llicenciada en Comunicació Audiovisual i apassionada de la comunicació 2.0. Les xarxes socials són la meva perdició, així que aquí en parlarem i molt. Però sempre buscant una relació amb Ponent i amb les activitats que aquí s’hi desenvolupen. Espero rebre els vostres comentaris i propostes. Per cert, em dic Meritxell i sóc la meitat de MiM Comunicació

04/01/2021
Ara fa dos anys, vaig publicar en aquest blog, l'entrada Quins professionals haurien d'integrar un equip de 'social med
26/10/2020
L'entrada anterior explica la importància de comunicar ciència i els seus beneficis. Avui us proposo COM COMUNICAR CIÈNCIA. Podem utilitzar diferents canals, que són ben coneguts per tots nosaltres.
27/09/2020
Disculpeu-me per l’abandonament. Posposes l’activitat d’escriure el blog al cap de setmana, després a la següent setmana, el mes que ve... i finalment passa el temps i simplement, ho oblides.
21/01/2019
Quan una empresa aposta per una estratègia de 'social media' ha d'estar preparada i formada per un equip de professionals amb diferents perfils.
18/10/2018
Quines són les atraccions més visitades del món? En el rànquing dels 10 punts turístics més atractius de tots els continents no figuren ni la Torre Eiffel ni la gran Muralla Xinesa.
23/09/2018
El mes de setembre és el mes, juntament amb gener, de reprendre hàbits i bons propòsits. Un bon propòsit és mantenir les entrades del blog de manera periòdica. Entrades que puguin ser interessants i d'actualitat.
06/09/2017
Les notes de premsa són un mitjà de comunicació directe de les empreses, administracions i/o entitats amb els mitjans de comunicacions. Es tracta d'una eina utilitzada des de fa temps, però que encara té vigència.