Jump to navigation
Del 18 d'octubre al 21 de desembre
A partir del 13 de novembre
Del 20 de novembre al 21 de desembre
Del 16 d'octubre al 28 de desembre
Del 16 d'octubre al 12 de gener
Del 13 de desembre al 4 de gener
Del 9 d'octubre al 10 de gener (2026)
Del 3 d'octubre a l'11 de gener (2026)
En el marc de l'exposició 'Roser Bru. Superar la distància', 'Una de sola no és res. Un homenatge plàstic a Roser Bru', mostra col·lectiva de nou alumnes del Taller La madriguera de Paula Bonet, qui s'ha encarregat també del comissariat.
L'exposició és el resultat d'un procés de recerca, observació i reinterpretació de l'obra de Bru dut a terme per 9 artistes, bona part d'elles procedents de Xile, durant una estada intensiva a La madriguera, el taller de pintura, gravat i escriptura que va obrir l'artista valenciana Paula Bonet a Barcelona l'any 2018. Un espai que té per norma un treball horitzontal i participatiu i que està adreçat exclusivament a dones.
Bonet va conèixer a Roser Bru precisament en una estada de formació al Taller 99 de Santiago de Xile, el 2002. Ambdues van travar una estreta amistat, malgrat les distàncies generacionals. Per a Paula Bonet va ser a més un temps revelador, i afirma que va ser precisament durant aquesta estada que va saber que l'art seria l'única constant en la seva vida. També allà va trobar un lloc on moltes dones feien gravat, creaven guiades pel seu instint, i alhora, s'ocupaven també de les altres.
En total 36 obres, de diferents formats i estils que, com comenta Paula Bonet, "s'han treballat des de la col·lectivitat, però també des de les obsessions pròpies, fins i tot des de les més privades, les que ens aboquen a aquest ofici tan meravellós com aterridor que és la pintura". Cadascuna d'elles, a més, és un homenatge directe a Roser Bru i a la seva obra.
Dissabte 22 de febrer, a les 12h
Paula Bonet
Museu d'Art de Girona
Web Museu d'Art de Girona Web La Madriguera