Shodo Matsuri Girona, 2025

Segona edició del Shodo Matsuri a La Mercè, el festival de cal·ligrafia i cultura japonesa que torna amb tallers, conferències, exposicions i un ampli programa d'activitats en el marc de l'Any Catalunya Japó.
Els matsuri, festes populars arrelades a la tradició japonesa, són coneguts per combinar cultura, gastronomia, artesania i música. El Shodo Matsuri se centra en el shodo, l'art de la cal·ligrafia tradicional japonesa, una disciplina que va molt més enllà de l'escriptura i que implica meditació, gest i una profunda connexió espiritual amb el traç.
La programació del Shodo Matsuri Girona 2025 inclou dos tallers de cal·ligrafia japonesa i dues conferències, una de les quals anirà a càrrec de la prestigiosa experta Paloma Fadón.
El festival oferirà, a més, activitats obertes a tots els públics, com una exposició de bonsais, demostracions i parades d'artesania japonesa, gastronomia nipona i altres propostes culturals que permetran descobrir els múltiples matisos de l'estètica i la tradició japonesa. La jornada es clourà amb un concert de shakuhachi —un instrument de bambú emblemàtic del Japó.
Dissabte 8 de novembre:
12:00h | Taller 'Art del traç cal·ligràfic', a càrrec de Paloma Fadon Salazar
13:00h | Taller de Cal·ligrafia Zen, a càrrec d'Eiko Takashi
17:00h | Conferència 'La cal·ligrafia és art!', a càrrec d'Aitana Merino Estebaranz
18:00h | Taller de Shodo amb Katakana, a càrrec d'Eiko Takahashi
19:00h | El traç sonor. Concert de shakuhachi a càrrec d'Horacio Curti
Del 8 de novembre al 12 de desembre:
Exposició de Shodo Catalunya - Japó
Totes les activitats són gratuïtes, amb aforament limitat. Cal fer inscripció prèvia aquí (enllaç)
Associació Catalana de Cal·ligrafia Japonesa (ACASHODO)
Centre Cultural La Mercè