Foto: 

CEDIDA

El rap per combatre la gana

La tercera edició de ‘El rap dóna menjar’ recaptarà aliments per a les famílies sense recursos
Nina Pagès
,
15/01/2016
Música
‘El rap dóna menjar’ és una iniciativa de l’associació gironina Brainstorming per recaptar menjar i productes alimentaris per a famílies i persones individuals en situació de pobresa.
Els aliments que s’aconsegueixin es destinaran a les diverses famílies que viuen al Bloc ocupat de la PAH a Salt.

Es tracta d’un concurs musical que tindrà lloc el pròxim diumenge 17 de gener al bar i restaurant els Jardins de la Mercè. “El nostre objectiu és que els joves tinguin la paraula a través del rap o del break, que siguin protagonistes. El moviment hip-hop és molt interessant, arriba molt als joves, és artístic i molt complet”, explica una de les membres de l’associació que ho organitza, Amel Labdouni.

En aquesta ocasió, els aliments que s’aconsegueixin es destinaran a les diverses famílies que viuen al Bloc ocupat de la PAH a Salt. El concurs consisteix en intervencions d’un minut o un minut i mig en què els participants utilitzen el rap per expressar-se. Les inscripcions encara estan obertes i, de moment, ja hi ha més d’una trentena de persones apuntades. El preu de l’entrada és d’un mínim de 3 euros i 1 kg de menjar que no caduqui o de 5 euros sense aliments.

  • imatge de control 1per1

El premi per al guanyador és d’un sopar per a dues persones al mateix restaurant on es desenvolupa l’esdeveniment, així com suadores de la firma Jungle Rock, que ha fet una donació, i la gravació d’un tema acappella per a la reconeguda firma nord-americana Team Back Pack.

Després de dos anys provant aquesta fórmula, l'Amel confirma que, des de l’associació, tenen la intenció de consolidar-ho com un esdeveniment anual. “Ens agradaria que continués. No requereix una estructura molt potent, com altres projectes, així que es pot tirar endavant. Tant de bo no ho haguéssim de fer i la gent no patís gana, però no és així”, finalitza.

L’associació Brainstorming ja fa més de 12 anys que treballa amb temes socials i joves, sempre amb la cultura hip-hop de fons. Un dels projectes que han tingut més ressò és ‘L’amor no és l’hòstia’, en què els joves gravaven una cançó contra la violència de gènere. Amb la suma dels diners recaptats amb el CD i amb els concerts de promoció, l’entitat va aconseguir la xifra de 4.000 euros, que va destinar a entitats que treballen amb la problemàtica.

A

També et pot interessar