Waterproof Original Design

Foto: 

Adrià Rodríguez

Waterproof Original Design, la moda com a branding

L'estudi de disseny de Navarcles presenta la nova temporada de tardor-hivern
Albert Compte Riba
,
09/11/2016
Arts
Tres emprenedors, l'Eduard Padrós (Navarcles, 1991), dissenyador gràfic, la Carla Escayola (Navarcles, 1993), graduada en Ciències Empresarials i l'Eric Patricio (Sallent, 1994), dissenyador gràfic -a la imatge d'esquerra a dreta- s'han ajuntat sota el nom de Waterproof Graphic Design per iniciar-se en el món empresarial. Conscients que els inicis cal conrear-los, fa un any van decidir obrir una línia de treball de branding centrada en l'estampació de productes de moda, dessuadores per a la tardor-hivern i peces de roba per a la primavera-estiu acompanyades de gadgets i complements, Waterproof Original Design. Parlem amb l'Eduard Padrós i la Carla Escayola sobre els seus inicis i la festa de presentació de la nova temporada, que serà presentada aquest proper dissabte a la Biblioteca Sant Valentí, al Centre Cultural La Creueta de Navarcles.
Eduard Padrós: “ Tenim ganes de presentar la col·lecció a la biblioteca perquè és allà on tot l'equip va començar, amb reunions el dissabte al matí en una de les sales d'estudi”

- En quin moment fundeu Waterproof?
E.P.: No hi ha hagut un primer moment. Amb l'Eric ja fèiem projectes durant els nostres estudis. De fet, l'Eric encara està estudiant. Vam començar amb coses senzilles, com dissenyar una targeta, un cartell, una imatge corporativa, però els encàrrecs es van fer més grans. Amb l'Eric treballàvem junts, fent pinya en aquests nous projectes. Tot i així, el treball era molt per a dues persones. La iniciativa ens funcionava i va ser en aquest moment quan es va afegir la Carla al grup i aquí vam decidir obrir un estudi amb marca.

- De quina forma us vau interessar pel món de la moda?
E.P.: Vam començar fa 1 any aproximadament, després de veure que alguns productes de moda tenen un elevat cost en relació al producte i al disseny amb què estan fets. Vam voler crear una marca de roba basant-nos en el fet que som dissenyadors gràfics i amb la pregunta inicial de 'Què podem oferir nosaltres al públic?'.
C.E.: Vam buscar primer un producte sense deixar de banda tot el treball de l'estudi.
E.P.: I així fer branding. De fet, l'estudi i la marca de moda tenen el mateix nom, Waterproof Graphic Design és l'estudi i Waterproof Original Design és la línia de roba i gadgets. Ara com ara, el que ens dóna més feina és l'estudi perquè és on hi entren treballs de forma més constant. Per la seva banda, la línia de moda la treballem amb dues temporades, tardor-hivern i primavera-estiu.

  • imatge de control 1per1

Imatge de la nova temporada tardor-hivern | Model: Berta Riera | Foto: Adrià Rodríguez

- La temporada que presenteu és la tercera col·lecció.
E.P.: Sí. Vam començar amb una col·lecció d'hivern molt bàsica.
C.E.: Va ser així per iniciar el contacte amb el mercat i veure com respondria la gent.
E.P.: Va anar molt bé! Tant, que ens hi vam agafar per fer una temporada primavera-estiu amb altres productes, com bosses de platja, de piscina, tovalloles, fundes per telèfon mòbil, polseres. Volíem acompanyar la samarreta d'estiu amb altres gadgets perquè així es mogués més el producte. Per aquesta nova temporada d'hivern presentem no un, sinó ja tres dissenys. Anem evolucionant.

- Treballeu amb dues temporades a l'any?
C.E.: Ara per ara sí. En un futur ens agradaria fer les quatre temporades, però sobretot, per tema d'inversió és millor començar a compta-gotes.

- A la primera temporada que vau crear amb què us vau centrar?
E.P.: Vam fer dos dissenys diferents estampats en blanc sobre dessuadores llises, de color negre o granat, senzilles, sense detalls com poden ser cremalleres o relleus. Era la primera temporada i vam fer dissenys minimalistes, potser sense arriscar una mica. Per a la segona temporada i aquesta tercera que presentem hi hem afegit frases, més elements... Hem arriscat més.

Making off del vídeo presentació de la nova col·lecció | Font : Waterproof Graphic Design

- Treballeu conjuntament amb empreses de confecció d'aquí?
E.P.: Algunes peces les comprem i altres les fem aquí. La idea és aconseguir un patronatge propi. Per a la temporada primavera-estiu vam dissenyar una bossa i una motxilla, tant per a platja com per a piscina, que ens va fer una cosidora de Navarcles, la Josefina Quintana. Volíem crear una peça pròpia i feta aquí. Es tanca amb corda, queda penjada de l'espatlla... La vam dissenyar sobre paper i ella ens la va adaptar sobre el teixit.

  • imatge de control 1per1

- Quines diferències hi ha hagut entre el disseny sobre paper i el producte final?
E.P.: El nombre d'ullets del sistema de tancament amb la corda, per exemple. Calia que no fossin solament quatre a una certa distància, sinó la bossa no quedava ben tancada.
C.E.: Ens vam trobar també amb la necessitat de fer les bosses amb un doble folre, ja que en un principi vam escollir una tela en funció de quina ens agradava més, però sense tenir present el tipus de teixit que era. Si volíem aquell disseny de bossa amb la tela que havíem escollit, sense un doble folre, la bossa no hauria tingut cos, s'hauria perdut la forma original. En lloc de fer servir una altra tela per fer la part interior vam doblar la utilitzada per fer la part exterior. O també, per al disseny del sac vam veure que era millor afegir un cul quadrat per mantenir-ne la forma, més que no pas mantenir el disseny a partir del prototip inicial.
E.P.: Són tècniques que hem après i que aplicarem sobre el disseny Waterproof per a la propera temporada.

Imatge del nou lookbook | Model: Sílvia Moratones | Foto: Adrià Rodríguez

- Quin tipus de teixit utilitzeu?
E.P.: La majoria de peces estan fetes a partir de teles 100% cotó.
C.E.: Cal tenir present que sobre aquest teixit després hi estamparem i no tots els teixits permeten fer-ho.
E.P.: Estampem amb serigrafia, sense vinils. Preferim aquest tipus d'acabat. Treballem també amb neoprè adaptat a la roba de carrer, més flonjo, d'acord amb la línia del nom Waterproof i també, per la temporada primavera-estiu vam jugar amb roba de sac.

- Per què la roba de sac?
E.P.: Per tornar a les arrels una mica. La roba de sac l'associo molt amb els meus avis, amb casa seva i els sacs de patates que sempre hi tenien o també, amb el fet d'anar a comprar al mercat els divendres. És una roba que té un caire peculiar i per mi, em remet als orígens de quan era petit.
C.E.: També és una tela que et dóna una diferenciació, no hi ha gaires coses fetes amb aquesta tela.

- De quina forma us organitzeu?
C.E.: Em dedico més a temes administratius, pressupostos i proveïdors. L'Eduard i l'Eric se centren amb els temes de disseny. Un cop posem una idea en comú, cadascú per la seva banda dissenya què en treu d'aquesta idea i entre els tres escollim el disseny més adequat.
E.P.: Potser per una temporada l'Eric està més inspirat en els dissenys i jo m'encarrego de buscar els models, crear el lookbook, dissenyar l'estratègia comunicativa o altres i per una altra temporada serà al revés. Per exemple, ara tenim l'acte de presentació de la nova temporada a la Biblioteca Sant Valentí i cal parlar amb la bibliotecària, la Montserrat Serra, per saber quin material necessitem, quines instàncies cal emplenar, tot de passos logístics que els fa un o l'altre.
C.E.: Ens compenetrem els uns amb els altres i repartim tasques.

- Alguna vegada heu necessitat replantejar un disseny en funció dels costos, per exemple?
C.E.: Sí (riu).
E.P.: Això ens ha passat (riu). Normalment, al ser tres votem a mà alçada i s'escull la línia de treball que guanya.

Branding de la nova col·lecció unisex | Model: Uri Jimenez | Foto: Adrià Rodríguez

- La vostra presència al mercat és local? Nacional?
C.E.: Tenim presència local i ens presentem a mercats de la comarca. També volem anar cap a Barcelona.
E.P.: El proper pas és obrir la web i explorar altres terrenys, tot i que ja hem entregat comandes que ens han arribat des de les xarxes.
C.E.: Per evitar estocs, no hem fet tirades grans i per anar als mercats de forma continuada, potser cal tenir un estocatge major.
E.P.: De moment anem a markets de forma espaiada en el calendari.

- A banda de les col·leccions de temporada heu fet alguna línia exclusiva o per encàrrec?
E.P.: Ara com ara, no.
C.E.: Tot i que ens agradaria, no s'ha donat el cas.

- Com us heu plantejat la festa de presentació de la col·lecció?
E.P.: Des que vam començar amb la marca teníem clar que volíem organitzar alguna cosa, més íntima o més festiva, per a cada col·lecció. Per a la primera temporada no va poder ser, però sí per a la presentació dels productes de primavera-estiu, on la presència d'amics i familiars va fer que ens obríssim a nou públic, a amics d'amics, gent propera, per exemple.
C.E.: També hem canviat d'ubicació per jugar amb varis llocs del poble.
E.P.: Tenim ganes de presentar la col·lecció a la biblioteca perquè és allà on tot l'equip va començar, amb reunions el dissabte al matí en una de les sales d'estudi. Presentarem tota la col·lecció d'hivern i serà com una petita festa, amb cervesa, pica-pica, menjar i la Montserrat Serra ha lligat un espai infantil amb contes centrats en l'art i una exposició, 'Maternitats', també centrada amb elements artístics, per potenciar i donar a conèixer l'espai. De fet, intentem variar la imatge de la marca cada temporada canviant tant de fotògraf, com de models. Volem repartir feines a gent jove com nosaltres que també comença. Per exemple, l'any passat vam treballar amb el fotògraf Víctor Linares i aquest any ho fem amb l'Adrià Rodríguez. Així, cada col·lecció és una aventura.

Més informació: 

A

També et pot interessar