Jump to navigation
Divendres
17 maig 2024
Terres de l'Ebre
Agenda
Terres de l'Ebre
Penedès
Camp de Tarragona
Empordà
Ponent
Girona
Centre
Pirineus
Barcelona
Inicia sessió
Registra't
Edicions territorials
Terres de l'Ebre
Penedès
Camp de Tarragona
Empordà
Ponent
Girona
Centre
Pirineus
Barcelona
Inici
Agenda
Experiències
Cartellera
Blogs
Seccions
Menjar i beure
Arts
Espectacles
Música
Llibres
Família
Entorn
Fires i Festes
Activa't
Botiga
Qui som
Contacta
Publicitat
Col·labora
Textos legals
Estampes de la ciutat eterna
'A Roma con amor', l'última promoció turística de Woody Allen
Surtdecasa Ebre
,
15/12/2012
Arts
Ja fa uns anys que Woody Allen s'ha especialitzat en la promoció turística de certes ciutats europees. Sembla que, des que va deixar la seua Nova York natal per instal·lar-se a Londres i rodar
Match Point
, una de les seues millors obres, li hagi agafat el gust en ambientar els seus films en les ciutats més turístiques del vell continent.
Així, després de Londres, Barcelona i París, aquest any li ha tocat a Roma i la seua mil·lenària arquitectura com a escenari de les quatre històries que conformen el conjunt de
A Roma con amor
. Una trama coral de personatges que busquen l'amor, l'èxit i l'estabilitat emocional i que només tenen com a nexe comú la ciutat eterna com a escenari.
Tot i que siguin quatre històries diferents, la trama no és ben bé episòdica, sinó que es van teixint paral·lelament, passant d'una història a l'altra sense que el ritme de l'interès es vegi afectat. I en elles es desenvolupen els temes (per no dir obsessions) característics de l'obra del director novaiorquès com poden ser la fragilitat de les relacions amoroses, la infidelitat, la perspectiva d'una mort segura o el paper que l'art juga en les nostres vides.
Tanmateix no veiem en Roma un treball elaborat sobre l'espai fílmic, i això que Woody Allen és un expert en atorgar un important protagonisme a les ciutats on transcorren les seues trames, com si d'un personatge més es tractés. Així doncs, la Roma que ens ofereix Allen no aconsegueix passar de mer decorat i s'apropa més a la turística i banal
Vicky Cristina Barcelona
, que no pas a la
Midnight in Paris
, on l'espai fílmic de la París intel·lectual del 1920 proposava un interessant contrapunt emocional a la vida d'un escriptor en plena crisi creativa.
Així doncs, el tribut que es fa de Roma és el de l'estampa. Pur decorat per ambientar les històries d'uns personatges que, agafades de context i posades en qualsevol altra gran ciutat europea, haguéssin funcionat igual.
Cal destacar, però, que Woody Allen segueix mantenint intacta la capacitat inventiva i creativa per construir històries i per fer arrencar el somriure amb diàlegs ocurrents i un sentit de l'humor irònic i histriònic; però el que sí queda clar és que es tracta d'una obra menor dintre de la seua filmografia, per la lleugeresa d'alguna de les històries i per una certa deixadesa a l'hora de cuidar els aspectes formals de la història.
Però és clar que, tot i ser un film menor, sempre és recomanable perquè segueix estant per sobre de la mitjana de les comèdies que s'estrenen, i perquè Roma sempre ve de gust revisar-la, tot i que sigui a partir d'un conjunt d'estampes exageradament estilitzades.
--
On la pots veure? Consulta la cartellera de Surtdecasa.cat
:
www.surtdecasa.cat/cartellera
A
També et pot interessar
Foto:
Cedida
Veure les cares del món, un exercici d'ampliació
Foto:
Cedida
Andrea Queralt: "La producció combina tota la meva pulsió artística i també certa capacitat de lideratge"
Foto:
Cedida
Les 8 històries de vida del TEDxAmposta
Foto:
www.ninodeelche.net
Niño de Elche: “Les pràctiques artístiques són una bona manera d'apartar-nos del foc”
Foto:
Cedida
Les 5 raons per no perdre't 'Los Miserables' a Tortosa
Foto:
Cedida
Anna M. Bofarull: “La fibromiàlgia és un dels pilars de la pel·lícula i l’altre és la música”