Jump to navigation
Del 20 de setembre al 23 de desembre
Del 20 al 26 de desembre
Dies 26 i 27 de desembre
Dies 25 i 28 de desembre, 18:30h
Dies 27 i 28 de desembre, 18:30h
Dies 27 i 28 de desembre, 18h
Del 20 al 28 de desembre
Del 25 al 28 de desembre
Teatre 'Memòria de les Oblidades', una obra basada en les dades reals sobre la vida de quatre dones empresonades pel règim franquista al convent de les Oblates de Tarragona, habilitat com a presó l'any 1938.
Amb text i dramatúrgia de Tecla Martorell, Rosa Andreu farà emocionar el públic amb els seus canvis de registre i la seva capacitat de transmetre els sentiments de desesperació, ràbia o incredulitat que van sentir aquelles dones injustament represaliades.
Un cop acabada la Guerra Civil espanyola, el règim franquista inicia una etapa de repressió entre els considerats contraris. Milers de persones marxaran a l’exili, mentre que altres patiran el control, la humiliació, judicis sense cap mena de garantia, deportacions, empresonaments i morts.
Quatre dones, la Maria, l’Annita, la Dolores i la Teodora, seran jutjades, condemnades a la presó i, seguint la política de dispersió de presoners de la maquinària franquista, seran traslladades al convent de les Oblates de Tarragona, convertit en presidi. Soles, allunyades de les seves famílies i suportant dures condicions carceràries acabaran els seus dies enterrades a la fossa comuna del cementiri de Tarragona.
12€ general | 10€ socis Reservar entrada aquí (enllaç)
Autoria i dramatúrgia: Tecla Martorell Direcció: Joan Pascual Actriu: Rosa Andreu Música original i intèrpret: Ferran Barrios Producció: Casino Prado
Web Bravium Teatre Facebook Memòria de les oblidades