,
11/05/2020 - 00:00
Maternitat
Dinant en taules separades a casa els meus pares

60/75: Una mica de la vida d'abans

Avui, el primer que han dit els petits ha estat "Mama, fa sol. Podem anar a casa els iaios?". Ahir els havia dit que hi aniríem, però amb la condició que fes bon dia per poder estar fora a l'aire lliure i els grans complir, dins del possible, les distàncies establertes. Efectivament, feia sol i ha fet bon dia, així que cap a l'hora de dinar, hem pujat els quatre al cotxe (una cosa tan habitual abans, avui era tota una proesa!) i hem fet un camí tan familiar com excepcional avui. Es notava que hi havia més gent pel carrer, cues a les entrades de les botigues i terrasses plenes. Ha estat una sensació estranya, com si haguéssem viatjat en el temps o a un altre país, i hi haguéssim tornat amb una mirada diferent. 

L'arribada a casa dels iaios ha estat emocionant. Els petits estaven ansiosos per baixar del cotxe i jugar amb les joguines que allí tenen, per veure els iaios tot i saber que no els podien abraçar, per tornar a una casa que es coneixen com la seva, però aquesta vegada amb la sensació de descobrir-la de nou. Tornar a veure els pares físicament, sense pantalles pel mig, ha sigut molt emotiu. Notar-los tan a prop, després de tant temps tenint-los tan lluny, ha sigut preciós. I hem fet com si, en lloc d'un dilluns, fos un diumenge dels de dinar familiar, tot i no estar la família al complet. Un dilluns-diumenge de dinar familiar a mitges, en taules separades (una per unitat familiar) i amb el pensament permanent a la germana i el cunyat (i la nova nebodeta) que, com viuen en una altra regió sanitària, no han pogut compartir trobada amb nosaltres. Un dia i un dinar que ha sigut un petit tast de la vida d'abans, un "remember" a mitges d'allò que ens era tan habitual i que, de cop, s'ha convertit en tan excepcional. I no em puc treure del cap el desig de repetir-ho de nou, per tornar a sentir-ho, això sí, amb la imperiosa necessitat de compartir-ho amb la família al complet. Esperarem, aquest dia arribarà i llavors sí que serà totalment màgic. Ànims, famílies! 

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Del 1983 i amb quatre criatures. Hi ha dies que penso que són lo millor que he fet a la vida. Altres, que no entenc què tenia al cap quan vaig decidir tenir-les.

24/03/2020 - 00:00
És veritat que són dies intensos, dies en què no tens ni un moment per desconnectar, per asseure't al sofà i mirar una pel·lícula amb tranquil·litat, o agafar un llibre (dels tants que tens a la tauleta de nit esperant!) i passar una tarda de lect
23/03/2020 - 00:00
Comencem una nova setmana. Més cansats, però amb més experiència sobre com va això del confinament familiar.
22/03/2020 - 00:00
Avui ha estat un dia de videotrucades.
21/03/2020 - 00:00
Ha tornat a ser dissabte. Un altre dissabte de confinament familiar. Avui, per això, aprofitant el bon temps, hem sortit al migdia a la terrassa, per jugar al tren i fer el vermut.
20/03/2020 - 00:00
Si, ja podem dir que fa una setmana sencera que estem tancats a casa. Amb dies pitjors, dies millors, però anant-nos acostumant a uns horaris, a unes rutines, a una manera de viure i conviure que no havíem experimentat mai abans.
19/03/2020 - 00:00
Crec que avui, aquesta frase ("això va per a llarg") ha estat la que més he sentit durant el dia.
18/03/2020 - 00:00
Ja heu pintat, jugat a plastilina, cotxes i cavallers; heu fet manualitats, dibuixos per penjar a la finestra i fet carreres de motos; heu construït un castell de cartró, fet molts puzzles i llegit molts contes; heu mirat pel·lícules de dibuixos,