,
13/01/2019 - 00:00
Maternitat
De festa amb amics

Les 20h

Quedar a partir de les 20h s'ha convertit en missió impossible. Abans de ser mare, era l'hora que més t'agradava perquè podíeu fer unes cerveses amb tranquil·litat, fer un mos si la conversa i l'ocasió ho portaven i acabar, inclús, sortint de festa improvisada - que, tots ho sabem, és quan més es xala -. Ara, les 20h són sinònim de banyera, pijama, sopar i dormir. Pots quedar abans - sempre i quan los xiquets es queden amb algú altre o no us importe tenir una conversa intermitent, constantment interrompuda i tot menys relaxada - o quedar a partir de les 21h - sempre i quan los xiquets es queden amb algú altre o no us importe trobar-vos al teu pis, conversar sense fer massa soroll (los xiquets dormen!) i, evidentment, sense massa cerveses ni festa improvisada.

Hi ha dies, però, que t'ho pots combinar i, de cop, tornes a sentir aquella llibertat de fer unes cerveses sense pressa, de xerrar de coses que no tenen res a veure en panyals, biberons i nits sense dormir, de relaxar-te i no pensar en res més que en aprofitar estes hores (valuosíssimes!) que tens per davant i que tant trobaves a faltar. Al costat de les persones que formen part de tu, que voldries vore més i escoltar millor, que sents que a vegades s'allunyen perquè heu agafat camins diferents, però per als qui, tot i que ara et sigue difícil quedar a partir de les 20h, sempre trobaràs un moment. Perquè, a més de ser mare, continues sent amiga. Perquè, a més de ser amiga, necessites seguir sent tu. 

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Del 1983 i amb quatre criatures. Hi ha dies que penso que són lo millor que he fet a la vida. Altres, que no entenc què tenia al cap quan vaig decidir tenir-les.

14/04/2020 - 00:00
He de confessar que, en els 33 dies de confinament familiar que portem, no he pogut obrir les pàgines d'un llibre (i això que en tinc un munt de pendents a la tauleta de nit!) cap dia.
13/04/2020 - 00:00
Avui ha sigut un dia llarg. D'aquells que t'aixeques pensant que seran especials (dilluns de Pasqua, Dia de la mona...), però que el ritme del dia et va esgotant l'energia més ràpid del que voldries.
12/04/2020 - 00:00
Cada dia descobrim alguna cosa nova que els agrada als petits de casa. Els documentals d'animals, per exemple, n'és una. Sobretot si són de pingüins.
11/04/2020 - 00:00
Avui, com si d'una metàfora es tractés, hem sortit a la terrassa a fer bombolles de sabó. Algo tan senzill i a la vegada tan entretingut.
10/04/2020 - 00:00
Els dies passen i ja portem quatre setmanes senceres tancats a casa. Pràcticament un mes sense escola, teletreballant com podem, exercitant la paciència al màxim i trobant l'equilibri en una situació tan inesperada com inusual.
09/04/2020 - 00:00
Avui per sorpresa ens han arribat dues mones de xocolata a casa. Què poc ens ho esperàvem, la veritat!
08/04/2020 - 00:00
Per sort, els petits encara no tenen gaire clar el concepte dels dies de la setmana. Per a ells, en aquest confinament familiar, cada dia és pràcticament idèntic a l'anterior. No diferencien si és dimarts o dimecres, dissabte o dilluns.