Espectacles
,
2022
Dissabte 15 d'octubre, 20:30h
Teatre de Bescanó

Teatre 'Pòsit'

Teatre 'Pòsit', una obra que, amb l'assessorament del Registre de Demències de Girona, dirigida per Martí Torras i protagonitzada per Meritxell Yanes, relata amb humor el camí que fan juntes una mare i una filla.

Edat recomanada: a partir de 14 anys

Durada: 80 minuts

Sinopsi: 

L'Alzheimer implica sovint tensió per al malalt i també per al cuidador i tota la família. És una malaltia que genera moltes situacions difícils i, com gairebé sempre, l'humor pot ser una bona eina per portar-ho de la millor manera possible. Per al malalt, "és més fàcil comunicar-se amb una cara somrient" i per al cuidador "la càrrega que implica disminueix, si la relació és més fluïda", explica el psicòleg Oriol Turró Garriga, investigador de l'Institut d'Investigació Biomèdica de Girona.

A  més de defensar-ho a la consulta, Oriol Turró també va plantejar la idea al Festival Còmic de Figueres i així va sortir Pòsit, un al·legat en forma d'obra de teatre a favor del sentit de l'humor en l'acompanyament de les persones amb Alzheimer. El nom juga amb el pòstit que ens ajuda a recordar les petites coses quotidianes.

Preu: 

 

12€ Amics del Teatre | 14€ anticipada | 16€ taquilla
Comprar entrada aquí (enllaç)

Fitxa tècnica: 

Dramatúrgia: Martí Torras
Amb l’assessorament i col·laboració especial de: Dra. Maria del Mar Fernández i Dr. Oriol Turró
Ajudant dramatúrgia: Sadurní Vergés
Direcció artística: Martí Torras
Actriu: Meritxell Yanes
Construcció espai escènic: Agustí Custey i Carme Puigdevalls i Plantés
Vestuari: Carme Puigdevalls i Plantés
Atrezzo: Joan Alfred Mengual

Més informació: