,
30/12/2013
Filosofia

Tots som antiavortistes

Tots som antiavortistes. D’això no en tinc cap mena de dubte. És per això que considero la postura del Govern Central totalment errònia envers aquest tema. Pitjor, és mentidera. En primer lloc perquè obre un focus de debat sobre un tema que no generava debat social. En segon lloc, perquè parteix d’un pressupòsit nefast, el de tutelar éssers que encara no són persones ni jurídica, ni biològicament.

El projecte de llei de l’avortament neix com a obsequi als fidels més atàvics del PP. “Si vosaltres em voteu, tindreu allò que voleu”. Això mateix va fer Felip V, rei d’Espanya, de Nàpols, de Milà i de Sicília. El Borbó, que lluitava contra els Àustria, va pactar amb Anglaterra oferir-los Gibraltar i Menorca a canvi de què no ajudessin al seu rival.

Això, que avui sembla impensable que passi, passa. Però té més a veure amb el caciquisme que amb la democràcia. Si el segon concepte té relació amb el bé comú, el primer té a veure amb els interessos privats i amb el donar vots a canvis de favors personals. La democràcia té en compte i molt a la majoria, però no deixa de banda a la minoria. El caciquisme té molt en compte a certa minoria i deixa de banda l’espai comú.

Tots som antiavortistes. És una evidència enorme. No conec a ningú que desitgi avortar per plaer. És una putada trobar-se en aquesta mena de tessitura i per això cal solidaritzar-se amb aquella gent que s’hi veu obligada. La ciència ja estableix amb precisió quins són els límits que s’han d’establir en aquest àmbit, no cal que hi entren els dogmes a lluitar contra els Galileus del segle XXI, que ja sabem què passa quan la Inquisició fa acte de “pre-ciència”.

Per a més inri, cal explicar que els nascuts també tenim una matriu a la que acudir per poder viure i que sense aquesta correm el perill de morir. Estic parlant de “la casa”. No és una casa un espai com ho és el ventre d’una mare? Per què el Govern no ens protegeix dels desnonaments? Desnonar, el Govern en lloc de condemnar als provocadors d’aquest estat d’avortament social, els deixa impunes, injecta diners públics i avorta els plans socials.

Així, ens la tenim amb una política old school, que prima els estaments i que no mata però deixa morir, tot obviant la funció primordial de l’Estat: facilitar la vida dels seus ciutadans. Però bé, quan les elèctriques avortin l’abastiment d’electricitat a les nostres cases, o els banc n’avortin la nostra estància aquest Govern farà ulls clucs i seguirà especulant sobre dogmes, prejudicis i sobre terreny públic. I això sí que és una cosa contra la que lluitar perquè l'any nou no sigui un retorn a 1500.

 

No a l’avortament! Però en cas de necessitat, Sí a què les mares puguin avortar dignament.  

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Roman Aixendri Cugat va néixer molt jove, a l'edat de zero anys. A mesura que s'anava fent gran s'anava preguntant cada vegada més coses, fins que un dia es va trobar dins de la facultat de filosofia, i després a la de comunicació audiovisual cosa que li provocà més dubtes. Quan no dubta se posa a escriure i viceversa.

06/04/2021
Déu preferí a Abel i Caïm, en veure's rebutjat, decidí matar al seu germà petit. Ja en el Gènesi es veuen les conseqüències de la insuficiència i de la mancança.
09/01/2021
“Després de 3 setmanes suportant aquells ruixats, tota la comunitat va acceptar la decisió d'abandonar el seu refugi subterrani i marxar a viure definitivament en un altr
29/04/2020
Per a que intuïm fins on la pròpia ideologia fa que manipulem la nostra percepció de la realitat per adequar-la al nostre pensament, podem veure a l'astrònom Tycho Brahe, que anys després de la proposta copernicana heliocèntrica, va proposar un
30/03/2020
Aquests dies estic fent l'esforç de centrar-me molt a comprendre i a evitar jutjar.
23/03/2020
Una de les propostes que em va semblar més curioses de la meva llicenciatura de filosofia fou la proposta experimental del filòsof nord-americà John Rawls.
20/03/2020
Aprofito el confinament per fer reflexió perquè a diferència del que proposa Fernández Díez, tot ha de poder ser qüestionat, d'altra banda es cau en el dogma i el dogma pot caure en barbàrie.