Marta Cerdà, exposició, tipografia, disseny grafic, Centre d'Art, La Panera, Lleida, Surtdecasa Ponent, setembre, 2016

Foto: 

Surtdecasa Ponent
Algunes de les obres de Cerdà a la Panera de Lleida

Marta Cerdà omple d'eclecticisme la Panera

‘Wanderlust’ és una de les mostres artístiques que podeu conèixer la Panera de Lleida
Cristina Mongay
,
14/09/2016
Arts
Des de fa unes setmanes, el centre d’art contemporani la Panera de Lleida presenta al públic de Ponent algunes de les obres més recents de la Marta Cerdà. La jove dissenyadora gràfica i il•lustradora, que des de fa uns anys treballa pel seu propi estudi, experimenta amb les diverses especialitats d’aquestes disciplines. Els seus treballs es troben a mig camí entre la il•lustració i la tipografia, i permeten a qui els observa viatjar arreu del globus terraqui i transportar-se en el temps.

Nou són les peces de la Marta Cerdà que es mostren al centre d’art contemporani la Panera de Lleida. Nou projectes molts personals, impresos en làmines de vinil de grans dimensions, que conviden al públic a desplaçar-se imaginàriament en el lloc i en el temps.

Es tracta d’una selecta tria dels treballs que Cerdà ha realitzat des del 2008 i fins l’any passat. D’estil eclèctic, algunes de les seves lletres tenen la capacitat de situar-nos en el Far West americà, a la costa est del EEUU inundada de neons o a la Barcelona plena de balcons de forja. 



Fragment de 'Fredigoni'

 

Les seves composicions són un viu reflex de l’inquieta vida de Cerdà, que ha desenvolupat el seu ofici a Munic, Nova York, Los Angeles, Barcelona i Amsterdam.

Cerdà ha estat guardonada amb diversos premis de pes, tot i la seva joventut. Entre d’altres, a estat mereixedora del guardó Young Guns 6th Edition de l’Arts Directors Club (2008), el Graffica (2012) i el premi al Mèrit de Disseny del Inc. Magazine (The Society of Publication Designers, 2015).


Fragment de 'Internet safari'

 

La mostra reflexiona al voltant de la importància de la tipografia, ja que no només és clau per transmetre un missatge concret sinó que pot arribar a convertir-se en aquest mateix. És, doncs, per Cerdà, una part imprescindible de la comunicació, que facilita la percepció i la memòria. 

Tant és així que, en un dels missatges que trobareu escrits al terra de la mostra, podreu llegir la següent reflexió: ‘D’alguna manera, l’era digital en la qual ens trobem immersos, sobresaturada d’imatges i en constant tensió, fan que hi hagi una necessitat de representar les paraules en un intent d’acostar-nos a l’artesania i, finalment, al temps.’


Fragment de 'Off unmasked'

 

Una de les obres més impressionats que podreu contemplar a la Panera és ‘Offf unmasked’, inspirada en l’alfabet Tifinagh, el sistema d’escriptura dels Tuaregs del nord d’Àfrica. No deixeu d’observar amb atenció, també, ‘W.’, articulada com una hibridació entre l’art del Knotting (els nusos) i l’art òptic; ‘Internet safari’, que va il·lustrar l’àcid assaig del Noel Ceballos que tracta la identitat a Internet; i ‘Ibiza’, el lettering de la qual s’inspira en l’estil psicodèlic americà dels anys 60.


Fragment de 'Ibiza'

 

Amb ganes de saber-ne més? Podeu gaudir-ne fins al 16 d’octubre!

A

També et pot interessar