Jump to navigation
Dimecres 18 de febrer, 18:00h
Del 18 de desembre al 22 de febrer
Del 19 al 22 de febrer
Del 9 d'octubre al 22 de febrer (2026)
Mes de febrer
En els últims anys hem viscut una gran transformació. El món ha canviat i, degut a la proliferació de revisions crítiques sobre els seus ciments patriarcals, colonials i explotadors, també ha canviat la nostra forma d'entendre'l. Ja no podem deixar de sentir les cultures dominants, que han marcat les nostres identitats, com a cossos estranys que ens travessen amb violència.
Aquesta transformació, però, no apunta només al nostre futur sinó també al nostre passat. Posar en dubte certs mites fundacionals i recuperar-ne d'altres deixats històricament al marge és crucial per reconfigurar el nostre present.
Com ens enfrontem avui a la tradició que ens travessa i fereix?
El Santa Mònica ha convidat a una vintena d’artistes a discutir i compartir línies de treball al voltant d’aquesta pregunta. Aquest procés col·lectiu ha desembocat en la sèrie de peces de nova producció que es presenten dins d’aquesta exposició, un conjunt de lectures crítiques de les tradicions que ens han configurat i segueixen fent-ho encara.
Artistes: Greta Alfaro, Ayllu, Anna Carreras, Albert Gironès, José y sus hermanas, Verónica Lahitte + Antonio Gagliano, Robert Llimós, Muaj!, Agustín Ortiz Herrera, Mónica Rikić, Xesca Salvà, Montserrat Soto i Maria Coma.
Intervencions de: Conde de Torrefiel, Alberto Cortés i Parlament Ciutadà de Cultura de Barcelona.
De dimarts a diumenge i festius: d'11 a 20:30h Dilluns tancat, excepte festius
Entrada gratuïta
Arts Santa Mònica
Festival Sâlmon
Web Arts Santa Mònica