Museu d'Història de Catalunya
Museu d'Història de Catalunya
Plaça de Pau Vila, 3
08039 - Barcelona
  • 932 254 244
  • mhc.cultura@gencat.cat
Exposició permanent 'La memòria d'un país' - Museu d'Història de Catalunya
La memòria d'un país

Exposició permanent del Museu d'Història de Catalunya, que ofereix un recorregut interactiu per les principals èpoques, cultures, esdeveniments i personatges que han conformat la història de Catalunya.

Horaris

De dimarts a dissabte: de 10 a 19h 
Dimecres: de 10 a 20h
Diumenges i festius: de 10 a 14:30h
Tancat: Dilluns no festius, 1 i 6 de gener, 1 de maig, 10 de juny, 25 i 26 de desembre

*La taquilla i l'entrada es tanquen 30 minuts abans del límit horari.

Entrada

Exposició permanent: 6€  | 4€
Exposició temporal: 4€ | 3€
Entrada combinada: 8€ | 6€

*Compra entrades aquí (enllaç)

Més informació

El Museu d’Història de Catalunya obre les seves portes el febrer de 1996, per decisió del govern de la Generalitat de Catalunya. A diferència d’altres institucions museístiques, no neix fruit de la necessitat d’exhibir una col·lecció prèviament existent, sinó amb la voluntat d’esdevenir un referent en la divulgació de la història i del patrimoni col·lectiu del país.

El museu s’ubica als antics Magatzems Generals de Comerç (MGC), l’únic edifici conservat del vell port industrial de Barcelona. Després d’una intensa tasca de restauració i adequació de l’espai, iniciada l’any 1991 amb motiu dels Jocs Olímpics, es pren la decisió d’instal·lar-hi el MHC i una exposició permanent sobre la història de Catalunya.

Des de la seva inauguració, el museu rep milers de visitants cada any. D’aquesta manera, a la primera planta de l’edifici, es condiciona un espai de 1.200 m² destinat a acollir exposicions temporals. L’oferta expositiva es complementa, així mateix, amb tot un seguit d’activitats educatives, lúdiques i acadèmiques.

Amb el pas dels anys, l’entitat desenvolupa una col·lecció pròpia, fruit de les donacions d’objectes i documents. Encara que són de naturalesa molt heterogènia, la majoria de les peces estan relacionades amb la història política i institucional de Catalunya. Des de l’any 1997, a més a més, en el mateix edifici s’ubica el Centre d’Història Contemporània de Catalunya (CHCC) i la seva important biblioteca.

El Museu d’Història de Catalunya forma part de la Xarxa de Museus i Monuments d’Història de Catalunya i depèn de l’Agència Catalana de Patrimoni Cultural (ACdPC).