Exposició 'De la ferralla al vol', Castell de Vila-seca, 2026

Exposició 'De la ferralla al vol. La creació del Cavall Alat de Vila-seca, obra d'Antoni Mas', que mostra un recull de fotografies de Nani Nolla per descobrir el procés creatiu del Cavall Alat, per part del seu creador Antoni Mas, escultor i ferrer vila-secà.
Les imatges recullen la construcció del cavall en totes les fases del projecte, des de l'aparició dels primers esbossos i plànols fins a la realització material de la seva figura.
Cal recordar que el Cavall Alat, el qual va ser estrenat l'any 2019 per la Festa Major de Sant Antoni i apadrinat per l'Àliga de Tarragona i el Lleó de Reus, s'inspira en les antigues joguines articulades i en la tradició del Cós de Sant Antoni, combinant el cavall real amb el mite de Pegasus. La música que acompanya el ball del Cavall Alat és d'Antoni Alburquerque; la coreografia, de Marià Gil i els vestits dels portants van ser dissenyats per Mar Altadill.
Dijous 22 de gener, a les 18h
Ajuntament de Vila-seca i Castell de Vila-seca