,
10/12/2013
Cervesa

Cervesa aigualida

L’altre dia vaig rebre un d’aquells cupons d’estalvi del supermercat. El vaig fullejar de pressa, sabent on volia anar a parar. A la pàgina de les cerveses i els licors (em penso que tinc un problema). Es veu que tenen la Heineken i la Budweiser d’oferta. Cap de les dues m’ha fet mai el pes. Són birres fluixes, sense personalitat. I, per desgràcia, són les dues principals marques mundials pel que fa a les xifres.
 

Amb arròs i d’origen txec

La Budweiser és una de les cerveses amb més presència al mercat internacional. Es tracta d’una lager que, en algunes de les seves varietats, conté grans proporcions d’arròs. A més, la seva graduació també és variable en funció de les lleis estatals del gran gegant americà. La clàssica (que de fet és la que arriba a casa nostra) no supera el 5% d’alcohol. Poca cosa, doncs.
 
Malgrat inspirar-se en las birres txeques (suaus i agradables al paladar), el cert és que la Budweiser no n’ha heretat la qualitat. De fet, si aconsegueix bones vendes arreu del món és per les seves enginyoses campanyes publicitàries i per la parafernàlia que les envolten. Enguany, per exemple, no se’ls ha acudit res millor que comercialitzar una línia de cervesa amb un packaging ben particular. Com que el logotip de la marca sembla un llacet, les llaunes d’aquest beuratge n’imiten la forma.
 

Com fer l’amor en una canoa

No obstant això, els aficionats a la cervesa es manifesten obertament en contra de la qualitat de la Bud. És més, diverses associacions de consumidors han presentat queixes formals als fabricants acusant-los d’aigualir els seus productes. Els més malpensats expliquen que ho fan per rebaixar-ne la proporció d’alcohol i abaratir-ne els costos de producció. Sigui com sigui, en un any han acumulat tres demandes per aquest assumpte.
 
Això m’ha fet recordar un gag dels Monty Python en què un grup d’eixelebrats professors universitaris australians es burlen de la cervesa americana tot comparant-la amb fer l’amor en una canoa, ja que “és a prop de l’aigua”.
 
 
 
Si us n’ofereixen accepteu-la, que tampoc és qüestió de quedar malament. Però feu-me cas, no és una bona birra. Com a molt, i sent benèvol perquè s’acosta Nadal i tot això, tan sols és passable. No caigueu al parany dels seus divertits anuncis. 
 
*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Marc Busquets. Periodista, diuen. Malalt de cinema i tastador de cervesa els caps de setmana. Un gurú de bar em va dir un cop: "Quan dubtis, pren-te una birra i ho veuràs tot clar". Proveu-ho, que funciona.

09/11/2016
Haver de treballar el cap de setmana també té les seves coses bones, especialment si has de viatjar. Feina i plaer. Recentment aquest ha estat el cas, i m’he passejat un parell de dies per Múrcia.
09/08/2016
Viatjar sempre és una magnífica ocasió per deixar segons què enrere i veure les coses des d’una altra perspectiva.
11/07/2016
Benvolguts lectors,
19/01/2016
Un dels millors moments del dia, o de la nit, pot donar-se quan trobar-se per fer una cervesa és, de passada, l’excusa perfecta per mantenir una bona conversa o passar una estona amb algú que fa, posem per cas, que el cor et b
17/11/2015
Hi creieu, vosaltres, en les segones oportunitats? Si del que parlem és de cervesa, jo sí. De vegades, una birra no et fa pes el primer cop que la tastes. Pot ser pel gust, o pel moment, fins i tot pel teu estat d’ànim.
28/07/2015
No fa pas massa que l’he descoberta i, de fet, ja vaig pel segon pack de l’estiu a la nevera.