Jump to navigation
'La casa del criminal'
Mira com s’enfronta la paraulacontra la mort. Com les seves mansl’arrosseguen tan puntuals cada nit.Com aquesta segona pell de l’homicidas’adhereix a la memòriafins a acabar parlant tota sola.Quina solució per a aquest poud’expressions a l’ús,quin drac inacababledifon les flamescontra la culpa d’assassí?Es mira les mans i es preguntasi de cas van perdonar la rancúnia.Li pentinen, li estrenyen la gola,li rasquen els racons més prosaics,l’adverteixen del seu crimen aquesta ciutat subterràniaon mai el respir es sufoca.Les mans recullen l’aixovari trobaran la llosa a cel obertdesprés d’un pòrtic qualsevol:les joies als seus punys,la iniciació als ritus dionisíacs,aquest sol nocturn,la claredat del Poema.Les mans emmanillades el condueixendavant Minos, el seu judici i la seva metrologia:la presó de les paraules,la penitència sempre del que s’ha parlat,la llum mínima de l’hiverni a canvi, aquest mar de gòtics cavallsamuntegats en un llenç,els foscos tarongerars del no-res,la vida d’allò que és gairebé sensitiu.
Juan Carlos Elijas
'Flors a les parpelles' (Aguaclara, 2014)