Jump to navigation
El seu origen és el resultat de la casualitat i de la recerca d’una solució ràpida a un problema comú. Algunes llegendes diuen que, per tal d’evitar l’entrada de mosques als gots de beguda, durant l’Edat Mitjana, estris com gots i gerres es van començar a “tapar” amb llesques de pa, embotits i altres aliments, un costum que evitava la desagradable sorpresa de trobar-se insectes en el líquid i, de pas, apaivagar la gana i els efectes de l’alcohol en un estómac massa buit.
D’aquesta tradició en sorgeix la tapa, com a variant gastronòmica i també com a fet social, una activitat que reuneix petits tastets amb la possibilitat d’anar canviant de locals i poder compartir la vetllada amb diferents persones, una de les tradicions més arrelades a la península Ibèrica i que a les comarques de Tarragona viu un repunt des de fa gairebé deu anys.
Seguint aquesta tendència -i com ja és habitual durant els mesos de primavera- Torredembarra acull una nova ruta de tapes que enllaça les propostes de fins a 54 establiments de la localitat. Per un preu estàndard de 2,5 euros, els participants poden tastar els seus plantejaments gastronòmics i votar la millor tapa i aconsegueix premis i regals.
La ruta estarà activa fins al pròxim 29 de maig i, durant el primer cap de setmana que ha estat activa, ja s’han servit 8.250 tapes. A més a més, participar en la ruta té premi, ja que els participants poden participar en diversos sortejos per a obtenir regals, un cop estiguin segellades un mínim de deu consumicions.
Una fórmula guanyadora des de fa gairebé deu anys
Tapa i beguda per menys de tres euros. Un recorregut a través dels establiments gastronòmics de la localitat que, durant uns dies, alteren la seva dinàmica i se centren en la promoció. Aquestes són algunes de les característiques que comparteixen les rutes de tapes que omplen moltes de les localitats de les comarques de Tarragona.
Aquestes propostes, com passa amb la cita d’aquest mes de maig a Torredembarra, són una manera d’unir gastronomia i la tasca de promoció dels locals que hi participen, que molt sovint veuen aquesta iniciativa com una manera d’obrir els seus espais a consumidors que no els coneixen i són una bona manera de guanyar adeptes.
La primera de les rutes, la degana en matèria, va ser la primera edició de la ruta que, l’any 2009, va organitzar la Cambra de Comerç de Tarragona. Des d’aleshores, són molts els municipis que s’han afegit a aquesta tradició de gaudir del menjar i de la bona companyia, una proposta que no pot ser més perillosa a l’hora de posar-se en banyador però que, d’altra banda, resulta una excel·lent manera de passar una bona estona.