Jump to navigation
Així doncs, estem parlant d'un espectacle de creació contemporània però també d'un espectacle de música clàssica i dansa on, de forma virtuosa, es combinen i relacionen gestos musicals i sonors per a crear quelcom nou. "El disseny de llums i l'electrònica tenen un paper molt important", assegura Bagés, que ha volgut imprimir a la música contemporània la nitidesa, la calidesa i el virtuosisme clàssic. Aquests elements conjuguen perfectament amb l'univers espacial i el moviment del ja reconegudíssim ballarí Olivan, ideòleg del festival Deltebre Dansa i sempre diposat a buscar la innovació, tant en la seva disciplina com en les dels seus col·laboradors.
"Considero que és un concert molt lluminós, que transmet molta serenitat i molta pau, a més d'una energia que m'agradaria anomenar còsmica", assegura Bagés, que ha generat una estructura musical complementària a la peça original. "Tot això ho fem escrivint una gran introducció al concert de Mozart, a través dels materials que s'exposen en aquest concert i també una sortida a la peça en forma de divertimento i provocació", continua el pianista de Flix. "Hi ha diversos instruments que no pertanyen als instruments de l'època de Mozart i els he incorporat en algun moment de l'obra com a instruments que van nodrint aquesta orquestra i van transmetent aquesta sensació de radiació còsmica que estem buscant en tot moment".
Seguint amb la investigació profunda sobre els motius de l'obra, els creadors coincideixen en que "és un espectacle entorn les múltiples relacions que es creen entre els meus jo que em configuren com a ésser humà". En aquest cas, Olivan escenifica, representa, personifica i balla la multiplicitat en el món actual, els rols diversos als que estem tots i totes sotmesos diàriament i que lluiten per conviure dins d'un jo fragmentat. "Tot esperant la primavera, un ressorgir de la unitat interna humana que ens permeti sentir-nos serens en mig de la tempesta contemporània", diuen.
Web Teatre Auditori Felip Pedrell