Adrià Cortadellas
,
10/05/2019
Música

El viatge musical i visceral de Clara Peya a la recerca de l’amor

La pianista presenta el seu darrer àlbum al Teatre de Palafrugell en el marc del Festival Ítaca

Foto: 

Cedida
La pianista i compositora Clara Peya és una de les creadores més originals i úniques dels darrers temps en l'escena musical del país. Empordanesa d’origen, aquest dissabte torna a Palafrugell, a la seva ciutat natal. Ho farà per presentar El seu aclamat darrer àlbum: 'Estómac' (Satélite K, 2018). Un viatge musical i visceral a la recerca de l’amor en la seva essència més bàsica en el què combina els sons del jazz, el rap, el pop i l'electrònica per continuar amb un manifest feminista on busca desconstruir la idea de l’amor romàntic.
«M’enfado perquè en soc una víctima de l'amor que ens ha venut el capitalisme»

El nou disc inclou tretze cançons per construir ponts entre el cor i les entranyes. Musicalment, Peya és inclassificable: bascula entre la música de cambra, el jazz, el pop i l’electrònica, mantenint sempre com a centre de gravetat el piano. «No vull etiquetar la meva música, les etiquetes generen fronteres: la defineixo com a música visceral», explica la Clara.

Estómac neix de la relació creativa i d'amistat entre Clara Peya i el baixista i productor Vic Moliner, a qui Peya considera el seu «germà musical». La veu de la Magalí Sare, la bateria i l'electrònica de Dídak Fernández i la bateria d'Andreu Moreno, són els elements s’uneixen per donar vida a aquest nou treball. «Sens dubte, per una qüestió estètica, és el meu àlbum més cru», explica la Clara.

Estómac aplega 13 cançons fruit d’un disgust.: «Em vaig adonar que, després de tant temps, el tema que encara m’inspira és l’amor romàntic», explica la pianista. I és que argumenta que el disc és d’amor enfadós: «Hollywood i Disney ens han venut tantes mentides sobre això que ens han fet molt mal: el capitalisme s’aprofita de l’amor». El seu argumentari no s’esgota: “M’enfado perquè en soc una víctima, és molt difícil treure’m de sobre el pes d’aquestes promeses i em sap greu: m’encantaria que les relacions fossin horitzontals, l’amor i les amistats haurien d’estar en un mateix pla».

Després de vuit discos, l’evolució de la Clara va avançant sempre amb el piano de punt de partida. «Sempre ha estat el meu instrument, a través del qual m’expresso de manera activa i, sobretot, en directe, que és quan brota més l’expressió emotiva», explica la pianista. I és que, tot i que l’àlbum, guardonat millor disc del 2018 segons Enderrock, transmet energia i sentiment en estat pur però la Clara té ben clar que és carn de directe: «Jo sempre dic que abans d’anar a escoltar qualsevol disc meu, cal veure el directe: tenim un directe honest i intens, que farà cocebre l’àlbum des d’una altra òptica».

Empordaneses i empordanesos que assisteixin al concert d’aquest dissabte, a les 21.30 h, al Teatre de Palafrugell descobriran la personalitat artística contagiosa i torrencial de Clara Peya. Un directe amb el qual es despulla, es transforma i s'escampa per tot l’escenari i més enllà. Encara es poden adquirir entrades a través d’aquest enllaç.

 

 

 

Més informació: 

Clara Peya a Ítaca Cultura i Acció
Dissabte 11 de maig 21.30 h
Teatre Municipal
Palafrugell
Entrades

També et pot interessar