Jump to navigation
Dilluns
15 desembre 2025
Empordà
Agenda
Terres de l'Ebre
Penedès
Camp de Tarragona
Empordà
Ponent
Girona
Centre
Pirineus
Barcelona
Inicia sessió
Registra't
Edicions territorials
Terres de l'Ebre
Penedès
Camp de Tarragona
Empordà
Ponent
Girona
Centre
Pirineus
Barcelona
Inici
Agenda
Experiències
Cartellera
Blogs
Seccions
Menjar i beure
Arts
Espectacles
Música
Llibres
Família
Entorn
Fires i Festes
Activa't
Botiga
Qui som
Contacta
Publicitat
Col·labora
Textos legals
Llibres
,
2018
poesia
Divendres 9 de novembre, 19:30h
Biblioteca
Roses
Escriure des de l'Empordà
Ei! Aquest esdeveniment ja ha passat. Et proposem:
Foto:
Cedida
Olot, Girona
MOT. Festival de literatura
Del 19 al 28 de març
Nascuts o residents la comarca, els escriptors de l'Empordà tenen una notable presència en el panorama actual de les lletres catalanes. Hereus d'una llarga i poderosa tradició –de Pla a les germanes Vayreda, de Víctor Català a Carme Guasch o Maria Àngels Anglada, de Fages a Pep Subirós o el mateix Salvador Dalí-, el cert és que la seva particular adscripció al territori ha marcat el seu ser-en-el-món.
Més enllà d'etiquetes i visions reduccionistes, què suposa aquest fet per a tots ells? Es pot ser empordanès i universal? En quina mesura el territori i la tradició condicionen la creació artística? Fins a quin punt ser perifèric interfereix en la projecció d'un escriptor?
Aquest cicle vol donar veu a un grup d'escriptors contemporanis que viuen aquesta situació –privilegi o condemna- i plantejar els reptes que els comporta. S'organitza a través d'un diàleg entre dos autors que departeixen entre ells -i amb el públic- sobre el que significa escriure sota el ressò, la presència, el pes o la companyia d'un territori com l'Empordà.
Aquests diàlegs emporitans i literaris es duran a terme en diverses poblacions de la comarca de l'Alt Empordà, amb la voluntat d'aproximar-nos al territori.
Programa:
Més informació:
iee.cat
A prop
Pobles amb encant
El Port de la Selva
El Port de la Selva
Patrimoni
MAC Empúries
L'Escala
Museus
Patrimoni
Museu de l'Escala
L'Escala
En família
Museus
Patrimoni
Pobles amb encant
Figueres
Figueres
A la platja
En família
Patrimoni
Pobles amb encant
Torroella – L’Estartit – Illes Medes
Torroella de Montgrí
On menjar
El Brot
Vilavenut
Inicieu sessió
o
registreu-vos
per a enviar comentaris