Jump to navigation
Divendres 24 d'abril, 20:30h
De l'1 de febrer al 24 d'abril
Divendres 24 d'abril, 21h
Del 7 de març al 24 d'abril
Dissabte 25 d'abril, 20:30h
Dissabte 25 d'abril, 24h
Diumenge 26 d'abril, 12h
De les aigües pantanoses del Delta de l’Ebre neix lo Jota&blues.
L’ofici de Sirgar, a l’Ebre, fa mig segle que es va perdre, però Los Sirgadors recuperen l’esperit fluvial convertint-lo en símbol d’una reivindicació social i artística.
Des de blues afroamericà que surt dels pantans de Louisiana, als Estats Units es traça una línia imaginària amb la jota tradicional de les Terres de l’Ebre.
La fusió dels cants de treball, el crit de la música d’arrel dels espais humits amenaçats per la mort dels rius i el canvi climàtic, es mesclen amb els sons de la naturalesa , al·legoria de l’exuberància ecosistèmica de la ribera del riu dels antics llaüters. Guitarrons, harmòniques, guitarres elèctriques, banjos, tocs de ferrets i castanyetes, acordió diatònic, slide-guitar i gaites àrabs.