Jump to navigation
Del 21 de novembre al 23 de gener (2026)
Del 31 d'octubre al 25 de gener (2026)
Del 9 d'octubre al 25 de gener (2026)
Del 14 al 25 de gener
Mesos de desembre i gener
Del 12 de novembre a l'1 de febrer
Del 15 de novembre al febrer (2026)
Del 24 de gener al 4 de febrer
Exposició 'Reconstrucció. 60.989 km. 18 vides, 18 identitats, 18 històries de joves migrants', creada a partir del material generat pels divuit joves participants en el taller 'Reconstrucció' (realitzat durant el mes de juliol de 2019) en què s'oferia un acompanyament i unes eines accessibles perquè divuit joves migrants sols, arribats a Barcelona, poguessin recuperar la seva veu, la seva memòria i la seva identitat.
En el transcurs de l'activitat, els joves participants van utilitzar els recursos de Google (Google Street View, Google Maps i Google Images) i un programa d'edició per recuperar imatges que han permès generar diàleg i reconstruir les seves històries. Durant el desenvolupament de les sessions, els participants han rememorat vivències, emocions i anhels; acostant-nos a la comprensió de la seva realitat. El trajecte visual resultant, acompanyat de les seves pròpies veus, és l'element vertebrador d'aquesta mostra. Les fotografies i els recursos obtinguts a través de Google han servit perquè aquests joves iniciïn una reflexió pròpia i generin el seu discurs. Quan la llengua resulta aliena, les imatges actuen com a pont, allò visual es converteix en llenguatge universal.
El taller es va realitzar en aquest mateix Espai Residència durant el mes de juliol de 2019, al llarg de 5 sessions de 2 hores cadascuna. Els joves feia pocs mesos que residien a Barcelona (entre 1 mes i poc més d'un any), van arribar sense conèixer l'idioma i alguns d'ells van entrar per primera vegada en contacte amb aquestes eines digitals en el transcurs d'aquesta activitat.
'Reconstrucció. 60.989 km' deriva conceptualment de l'exposició col·lectiva 'Un món paral·lel', comissariada per Joan Fontcuberta, on es mostra el treball de dotze artistes que utilitzen Google Street View com a espai d'investigació i experimentació. A través dels seus projectes exploren qüestions de percepció del territori, tecnologia i representació virtual de la realitat.
Participants: Petit Bah Hassimiou Bangoura Bass Bara Dabo Diallo Eric Henderson Clinton Kingsley Mebiongal Ridwaan (Hn) Sekou i set participants més que han volgut mantenir el seu anonimat.
De dimarts a dissabte: de 12 a 14h i de 17 a 20h Diumenge: de 12 a 14h i de 17 a 20h
Dijous 5 de setembre, a les 18h Amb la presència dels participants.
Elizabeth Bertolín, Carles Costa, Àngel Monlleó i Laia Moretó
Entrada lliure i gratuïta
Arts Santa Mònica i Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya
Centre SPE Kirikú
Web Arts Santa Mònica