16a Trobada dels Gegants de Sant Jaume, Barcelona, 2024

16a edició de la Trobada dels Gegants de Sant Jaume, que la colla gegantera de Sant Jaume celebra cada any en honor del seu patró.
L'acte començarà amb la plantada a la plaça de Ramon Berenguer, des d'on s'iniciarà la cercavila pel Gòtic i hi haurà la mostra de balls amb el final de festa a la plaça de la Mercè.
En Ferran i la Mercè són la parella de gegants nobles vinculats a l'església de Sant Jaume Apòstol, originàriament situada a la plaça de Sant Jaume. La història dels gegants comença l'any 2007, quan es constitueix l'Associació Gegantera dels Gegants de Sant Jaume amb l'objectiu de recuperar uns antics gegants de la parròquia. Els integrants de la colla començaren una tasca de documentació, però pràcticament no van poder trobar informació i per això decidiren de construir-ne uns de nous a partir de la imatge arquetípica del gegant català: ell amb casc i porra i ella com una elegant dama amb ventall i pomell de flors a la mà.
18:00h | Plaça de Ramon Berenguer: Plantada
18:30h | Inici de la cercavila pel Gòtic
19:30h | Plaça de la Mercè: Mostra de balls
Colla Gegantera de Sant Jaume
Aquesta web utilitza les cookies _ga/_utm propietat de Google Analytics, persistents durant 2 anys, per habilitar la funció de control de visites úniques amb la finalitat de facilitar-li la navegació pel lloc web. Si continua navegant considerem que està d'acord amb el seu ús. Podrà revocar el consentiment i obtenir més informació consultant la nostra Política de cookies.