Chema Carrasco

Foto: 

Cedida
Chema Carrasco

Chema Carrasco: "La cultura com a patrimoni serà un actiu cada cop més estratègic"

El proper divendres 28 de setembre a la tarda, tindrà lloc la segona edició de CREA, la festa del Districte Cultural de l’Hospitalet
Anna Vilamú Bosch
,
24/09/2018
Arts
Arriba la segona edició de CREA, la festa del Districte Cultural de l’Hospitalet, un projecte del propi Districte Cultural en col·laboració amb l’Ajuntament i organitzat des de Karakter, que pretén aglutinar en un mateix dia al Centre Cultural Metropolità Tecla Sala tot el teixit creatiu i artístic d’aquest districte tan singular de la ciutat. D’entre les diverses activitats que es duran a terme com taules rodones, microconferències, sessions de dj... ‘Explicar-ho per aconseguir-ho’, serà una masterclass sobre la importància de fer arribar la cultura i la creativitat a través d’una bona comunicació. Hem parlat amb Chema Carrasco (Barcelona, 1975), periodista de RNE Catalunya, consultor de comunicació per "startups" culturals i tecnològiques i professor de comunicació a diversos màsters, que serà qui impartirà la masterclass.
"Invertir en una producció costa molts diners i després no fer una campanya perquè tot el públic potencial o clients potencials la coneguin és llençar, literalment, aquests diners"

- És difícil parlar de cultura i creativitat així en general. Però quin paper creus que hauria de tenir la cultura i la creativitat en la societat on vivim?
El paper ha de ser clau. El turisme, a banda del que busca sol i platges, és essencialment cultural: restes arqueològiques, història, cuina, musicals, monuments... La cultura com a patrimoni serà un actiu cada cop més estratègic. I dins la societat, a l'alçada de l'educació i la sanitat.

- A qui hauria d’arribar la cultura i la creativitat?
A tothom que tingui la sensibilitat per gaudir-la. Això vol dir que el missatge ha de ser diferent pels amants de la gastronomia que pels amants del disseny, i dins d’això també pels experts, pels professionals, pels espectadors o pels clients. La uniformitat en la comunicació fa que es perdin possibilitats reals de conquerir nous territoris i noves audiències.

- Normalment hi arriba?
El que passa és que als qui ens agrada la cultura ja l’anem a buscar, però és un esforç que cada cop costa més degut a la cada cop més present creació cultural emergent. I si no es canvia l’estratègia, farem realitat aquella dita que se sent sovint entre actors, músics, pintors o editors: “Al final sempre som els mateixos”.

- Creus que el fet que a vegades es parli de poca audiència o participació en esdeveniments o espais dedicats a la cultura és per la desinformació sobre la seva existència?
És així. Una de les meves frases preferides és "si no ho expliques, no existeixes". Invertir en una producció costa molts diners i després no fer una campanya perquè tot el públic potencial o clients potencials la coneguin és llençar, literalment, aquests diners. És un canvi de mentalitat que costa molt de fer, perquè encara pensem que la gent vindrà sola ja que nosaltres hem fet un treball excepcional, però ho desmenteixo ara: si no se’n fa una bona comunicació, no hi ha futur per la cultura.

- En la masterclass que impartiràs parlaràs de la importància de la comunicació, a qui va dirigida?
A qualsevol professional o persona amb inquietuds i que estigui fent o vulgui fer alguna activitat cultural. Vull aconseguir que el públic surti dient dues coses: 'el Carrasco té raó' i 'hem de començar a comunicar ja'!

- Què li explicaries a algú a qui l’interessés el tema de la masterclass però que no hi pogués assistir?
Que pensi com s'ha assabentat de l'existència del CREA. No ho sap perquè es faci: ho sap perquè li han explicat que es fa.

  • imatge de control 1per1

Més informació: 

A

També et pot interessar