Família
,
2025
Del 21 de novembre al 7 de desembre
Aparcament de la Ruta de la Capona

Ruta familiar 'Retorn a la Capona'

En el marc de la Setmana de la Pedra Seca, ruta familiar per descobrir la ruta de la Capona en família jugant a la Peripècia 'Retorn a la Capona'. Aquesta activitat de descoberta promou la transferència de coneixement i el respecte pel territori a través d'un recorregut circular de menys de 3 km amb diverses construccions de pedra seca i alguna sorpresa més.

Mitjançant una narrativa accessible i una mecànica fàcil d'entendre, s'introdueix el vocabulari, els conceptes i els elements propis de la pedra seca enmig de vinyes, conreus i boscos. Jugant a aquesta Peripècia es contribueix a fer que les construccions de pedra seca no caiguin en l'oblit.

L'activitat pot fer-se a través del dispositiu mòbil, escanejant el codi QR que hi ha al rètol de l'entrada de la ruta o seguint aquest enllaç. Aquí també s'hi pot descarregar i imprimir la versió en paper i només es necessitarà un llàpis per jugar-la.

Es recomana portar calçat còmode i aigua. També es recomana fer la primera part del joc in situ i la segona, asseguts tranquil·lament en un espai més còmode.

Preu: 

Activitat gratuïta

Organitza: 

Domingo Recreativos i Ajuntament del Pla de Santa Maria

Col·labora: 

Institut d'Estudis Ilerdencs de la Diputació de Lleida

Més informació: