Jump to navigation
L'exposició 'Dones llegendes de l'esport', mostra itinerant que reuneix 70 peces icòniques que expliquen les grans gestes de l'esport femení en l'àmbit local, nacional i internacional, posant en valor els èxits de les dones i fomentar referents positius per a les noves generacions.
Cada objecte s'explica de manera individual, amb una breu descripció que contextualitza la disciplina, l'èxit esportiu i la importància de la fita assolida. A Cambrils, com a novetat, l'exposició incorpora l'esportista cambrilenca Encarna García, campiona d'Espanya d'Halterofília.
Entre els 70 objectes exposats, que són testimonis d'històries i èxits que han contribuït a avançar cap a la igualtat en l'àmbit esportiu, hi ha un banyador de Mari Pau Corominas, un maillot de Nadie Comaneci, un xandall de podi de Miriam Blasco, una samarreta de Carlota Castrejana, una raqueta de Carolina Marín, un casquet de bany de Mireia Belmonte, unes botes d'Alexia Putellas, o uns esquís de Blanca Fernández Ochoa.
En l'àmbit internacional, hi ha peces de Simone Biles, de Yelena Isinbayeva i de Megan Rapinoe. A més, també es mostren dues torxes olímpiques: la primera que va passar per Espanya camí dels Jocs de Mèxic, el 68, i la que va cobrir el trajecte entre Madrid i Barcelona cap a Atenes, el 2004.
Dimarts 14 d'abril, a les 19h
Entrada lliure
Ajuntament de Cambrils
Web Ajuntament de Cambrils Instagram Cambrils Cultura
Dijous 16 d'abril, 18:30h
Dijous 16 d'abril, 19h
Divendres 17 d'abril, 18:30h
Dies 17 i 18 d'abril
Del 27 de març al 19 d'abril
Dilluns 20 d'abril, 18h
Mostra permanent
Dissabte 25 d'abril, 17h