Jump to navigation
- Abans de decidir engegar aquest projecte, quina era la vostra relació?El desig de treballar per al desenvolupament econòmic i social del Priorat va fer que comencéssim a col·laborar plegades ara fa ja 28 anys. Primer, des de la Fundació de l'associació de cases rurals del Priorat, una de les primeres Associacions de Turisme rural de Catalunya i des de 2008, amb la cosmètica ecològica que es fa a partir dels fruits del Priorat i amb la que hem reforçat el nostre compromís amb la comarca.- Quines coincidències i complementarietats teniu?Sobretot haver-nos dedicat les dues al turisme rural. Vàrem veure que al sector del turisme l'hi calien productes d'acollida de qualitat. I és per aquest motiu que des d'un principi vàrem treballar per oferir les línies d'amenities per hotels que volguessin una diferenciació del que es trobava al mercat.- Heu rebut les ensenyances o consells d'algun avantpassat pel que fa al valor d'alguns fruits, fulles, arrels o altres elements naturals?Les nostres àvies ja feien cosmètica d'una forma totalment artesanal amb els fruits del Priorat, sobretot sabó pel cos a partir de l'oli. També feien remeis per la pell a base de plantes medicinals, cataplasmes per curar ferides, preparats per cops i pel dolor.- Quines són les propietats que més aprecieu de l'avellana, el raïm o l'oliva?L'avellana és un oli molt desconegut, que destaca per les seves propietats calmants, suavitzants i cicatritzants, mentre que del raïm es valoren les seves propietats antioxidants i regenerants. L'oliva en canvi, que és la protagonista de la nostra nova gamma cosmètica, té propietats hidratants que mantenen els nivells d'humitat a la pell i li donen elasticitat.- Alguna propietat que fins ara hagi passat una mica desapercebuda?Sobretot les propietats de l'oli d'avellana, ja que fan que sigui un cicatritzant excel·lent.- Per què creieu que s'ha de diversificar els valors patrimonials de la comarca?Diversificar el monocultiu del raïm i, sobretot, poder aprofitar el subproducte, és bo per l'economia d'un territori com el del Priorat que no arriba a 10.000 habitants. El mateix passa amb el conreu de l'oliva o el de l'avellana que va ser molt important, però que en aquests moments ha anat a la baixa.- Quin canvi diríeu que ha fet el territori en els darrers temps?Fa 25 anys el Priorat era un territori que s'estava despoblant amb perill fins i tot que alguns pobles desapareguessin. Però tot va fer un gir de 180 graus amb la revolució del vi. Ara està revivint l'esplendor que ja va gaudir a finals del segle XIX i principis del XX. En el nostre cas, oferim productes cosmètics amb principis actius extrets del territori però, si a sobre aquests porten el segell del Priorat, la qualitat encara està més que garantida. Tothom coneix i sap distingir la qualitat que pot oferir aquesta terra.- Llavors creieu fermament que s'ha començat a valorar el que abans era una ruralitat en crisi?Segurament. De fet, nosaltres ens sentim molt orgulloses que el Priorat mantingui la seva ruralitat. Va ser gràcies a l'esforç dels nostres avantpassats, que fa que ens trobem en un territori amb uns valors paisatgístics i patrimonials totalment preservats. I això, per a nosaltres, és un valor que cal conservar.- Quin seria el vostre somni en aquesta empresa?Ens aconseguir el reconeixement internacional de la qualitat dels nostres productes i del nostre territori, el Priorat. Per això treballem, per fer créixer els punts de venda que hi ha dels cosmètics Nina Priorat, però també per desenvolupar nous productes com els que estem preparant ara mateix, el llançament d'una línia de cosmètics facials que tindrem a punt molt aviat.
Facebook Nina Priorat Cosmètica Natural