Jump to navigation
Dissabte
27 desembre 2025
Camp de Tarragona
Agenda
Terres de l'Ebre
Penedès
Camp de Tarragona
Empordà
Ponent
Girona
Centre
Pirineus
Barcelona
Inicia sessió
Registra't
Edicions territorials
Terres de l'Ebre
Penedès
Camp de Tarragona
Empordà
Ponent
Girona
Centre
Pirineus
Barcelona
Inici
Agenda
Experiències
Cartellera
Blogs
Seccions
Menjar i beure
Arts
Espectacles
Música
Llibres
Família
Entorn
Fires i Festes
Activa't
Botiga
Qui som
Contacta
Publicitat
Col·labora
Textos legals
Foto:
Ajuntament de Tarragona
La Coia i la Tecla són castelleres!
Les diades de Reus, dissabte, i de Tarragona, dimarts, centren l'activitat castellera del Camp de Tarragona aquesta setmana
Joel Reche
,
18/09/2014
Fires i festes
El cap de setmana passat ens va deixar la millor actuació del primer diumenge de les festes de Santa Tecla, amb una plaça de la Font plena a vessar, que va veure fins a deu construccions superiors al 3 de 9 amb folre.
La Colla Jove i els Xiquets de Tarragona van oferir una actuació de màxims davant les colles convidades, que van oferir grans castells al públic tarragoní. La Colla Vella dels Xiquets de Valls va mostrar per què sempre se'ls ha de tenir en compte. Van obrir les seves rondes de castells amb un 3 de 9 amb folre clavat, que podria pujar un pis més al Concurs de Castells, per a seguir amb la sorpresa de la diada, el 4 de 9 amb folre i l'agulla. Els rosats feia 10 anys que no descarregaven aquest castell i diumenge passat van demostrar, amb èpica, que no se'ls pot menystenir. Com diuen els propis castellers, "la Vella és la Vella". A tercera ronda van descarregar el primer 9 de 8 de la temporada que va donar pas a un nou pilar de 8 emmanillat dels rosats, que es va trencar quan tot just l'enxaneta començava a baixar. A l'altra banda de la plaça, els Castellers de Vilafranca van mostrar el seu gran potencial, descarregant el 9 de 8 amb una enxaneta, el 3 i el 4 de 9 amb folre i l'agulla, quasi sense despentinar-se, i el pilar de 8 amb folre i manilles.
Les colles de Tarragona van tornar a mostrar de nou el seu gran nivell. Els Xiquets de Tarragona van obrir la seva actuació descarregant el 8è 3 de 9 folrat de la temporada. La regularitat que han mostrat els matalassers amb aquest castell és espectacular, igualant el nombre de tresos descarregats durant tota la temporada passada, restant dos mesos encara d'activitat castellera. A segona ronda va arribar el seu plat fort, el segon intent de 2 de 9 amb folre i manilles de la història dels de la camisa ratllada. El dos va pujar mogut i amb les manilles treballant des d'un bon principi, però es va acabar trencant pel pis de quarts, després de la carregada. Van tancar amb el 4 de 9 amb folre abans de descarregar el pilar de 7 folrat, pilar que no descarregaven des de l'any 1997. La Colla Jove dels Xiquets de Tarragona per la seva banda, va obrir plaça amb el 3 de 9 amb folre, castell insígnia dels liles aquesta temporada. A segona ronda van tornar a descarregar un nou 5 de 9 amb folre, al qual li tenen la mida presa. A la darrera ronda va arribar la sorpresa dels del Cós del Bou, el primer intent de 2 de 9 emmanillat. El castell va pujar ferm fins a la carregada, però després, un parell de batzegades van fer saltar el tronc del castell. A la ronda de pilars van descarregat el pilar de 7 amb folre.
Poboleda d'altra banda, es va convertir en plaça de 8, gràcies al 3 de 8 que van descarregar els Xiquets de Reus i que van acompanyar del 2 de 7 i el 5 de 7. Els Brivalls, que també eren a plaça, van descarregar un nou 2 de 6 però no van poder amb el 4 de 7.
Aquest cap de setmana l'activitat castellera es centra a la plaça del Mercadal de Reus, on es celebra la diada de Misericòrdia, la festa major petita de la capital del Baix Camp. A més, dimarts arriba la diada de Santa Tecla, que comptarà amb les 4 colles de la ciutat a la plaça de la Font, i dimecres els tradicionals pilars caminats des del pla de la Seu fins l'ajuntament tarragoní.
Els Xiquets de Reus arriben a la diada de Misericòrdia havent demostrat un molt bon estat de forma. Diumenge passat van tornar a descarregar el 5 de 8 a Terrassa, el més llunyà de la colla, i per aquest dissabte ja es plantegen un repte superior. Ja fa setmanes que corre per les xarxes socials el hashtag #R3USDE9AMBFOLRE, que marca clarament l'objectiu dels de la camisa avellana de tornar a portar a plaça el 3 de 9 folrat que van recuperar l'any passat. El 3 aniria acompanyat, una vegada més del 2 de 8 amb folre i del tercer 5 de 8 de la temporada dels de Reus, que tornarien a igualar la millor actuació de la seva història. Tot dependrà dels darrers assajos d'aquesta setmana. A plaça seran acompanyats pels Castellers de Terrassa i pels Nens del Vendrell. Els terrassencs, que van ensopegar en dues ocasions amb el 4 de 8 el passat cap de setmana, portaran castells de 7 i mig, amb la possibilitat de tornar a intentar el carro gros a Reus. Els Nens, que van patir una caiguda el passat diumenge a Terrassa, portaran castells bàsics de 8 a la capital del Baix Camp.
Fitxa de la diada:
Diada de Misericòrdia.
Amb les colles:
Xiquets de Reus, Nens del Vendrell i Castellers de Terrassa.
Dia, hora i lloc:
Dissabte 21 de setembre a les 18:30h. Plaça del Mercadal, Reus.
Interès:
Diada amb 3 colles de 8, on la colla local podria provar el seu castell límit, el 3 de 9 amb folre.
L'altra gran diada d'aquesta setmana arriba dimarts, de nou a la plaça de la Font, però en aquesta ocasió amb les 4 colles de la ciutat. La Colla Jove dels Xiquets de Tarragona arriba amb la intenció de millorar la seva actuació del passat diumenge, intentant descarregar el 2 de 9 emmanillat i tornar a portar a tant el 5 de 9 amb folre com el pilar de 8 emmanillat que no han provat des de Sant Fèlix. Els Xiquets de Tarragona pretenen repetir el 2 de 9 amb folre i manilles que van carregar a la plaça de la Font i acompanyar-lo dels dos castells de 9 bàsics. Els Castellers de Sant Pere i Sant Pau tornaran a fer el salt als castells de 8, intentant de nou el 3 de 8 i l'acompanyaran, molt probablement, del 2 de 7 i el 5 de 7. Els Xiquets del Serrallo seguiran amb els castells de 7 i mig, amb la incògnita de si portaran a plaça el 4 de 8.
Fitxa de la diada:
Diada de Santa Tecla.
Amb les colles:
Xiquets de Tarragona, Colla Jove dels Xiquets de Tarragona, Castellers de Sant Pere i Sant Pau i Xiquets del Serrallo.
Dia, hora i lloc:
Dimarts 23 de setembre a les 13:00. Plaça de la Font, Tarragona.
Interès:
Diada amb les 4 colles locals, amb la possibilitat de veure la millor actuació d'alguna d'elles, amb construccions de gamma extra.
Finalment, dimecres, dia de la Mercè, les quatre colles tarragonines oferiran un parell de rondes de castells al Pla de la Seu, abans de començar els tradicionals pilars caminants que intentaran portar totes quatre colles fins a l'Ajuntament.
Fitxa de la diada:
Diada de La Mercè a Tarragona.
Amb les colles:
Xiquets de Tarragona, Colla Jove dels Xiquets de Tarragona, Castellers de Sant Pere i Sant Pau i Xiquets del Serrallo.
Dia, hora i lloc:
Dimecres 24 de setembre a les 12:30. Pla de la Seu, Tarragona.
Interès:
Diada amb les 4 colles locals, amb la possibilitat de veure els impressionants pilars caminants durant tot el seu llarg recorregut.
A
També et pot interessar
Foto:
Gerard Martí
Tornar-hi!
Foto:
Arnau Martínez
Castells puntuats
Foto:
Ajuntament de Tarragona
Santa Tecla, pilars caminant i Concurset
Foto:
Web Xiquets de Vila-seca
Sant Jaume casteller
Foto:
Arnau Martínez
Els castells tornen a la plaça del Blat
Foto:
Arnau Martínez
Això ja s'acaba