Waynabox

Foto: 

cedida
Algunes de les destinacions que ofereix Waynabox

Descobrim una nova forma de viatjar amb destí sorpresa

La idea neix de la ment d’un jove de Martorell i dos companys més per crear l’Interrail de l’aire
Marta Carles
,
18/01/2016
Activa't
Viatjar sempre és una gran experiència perquè descobrim llocs desconeguts i coneixem cultures diferents a la nostra. Però us imagineu viatjar amb la parella, els amics o la família, a un destí sorpresa? Waynabox és una web que ofereix una forma diferent de viatjar, més atrevida, aventurera i espontània. L’empresa va néixer d’una idea que van tenir el Daniel Jiménez, de Martorell, i dos companys més, Pau Sendra i Ferran Blanché. Tots tres enginyers i amb una mateixa passió, viatjar.
“Cada vegada més la gent viatja per preu i no per destinació”

Es van conèixer al Campus Party de Berlín, i tots tres hi van arribar amb tren. En una conversa van tenir la brillant idea d’aplicar la fórmula de l’interrail europeu, però a l’aire. Aquella idea va anar prenent força i finalment i gràcies al suport de la plataforma Lanzadera, un programa que ajuda als emprenedors, va néixer Waynabox.

  • imatge de control 1per1

Aquesta startup ofereix la possibilitat de viatjar per Europa a un preu fix de 150 euros, d’una forma fàcil i espontània. “Només cal escollir les dates, sempre en cap de setmana sortint el divendres i tornant el diumenge, el número de persones que viatgen, i t’oblides de tot”. Així de senzill i clar ho explica Dani Jiménez, un dels fundadors de l’empresa.

El destí és sorpresa d’entre 12 propostes de països europeus que Waynabox dona al viatger. París, Roma, Londres, Milà, Amsterdam... En el cas d’haver visitat anteriorment alguna de les ciutats proposades, es pot descartar de la selecció. “Són 12 destinacions que hem escollit perquè ens agraden i encaixen amb el preu”, explica Jiménez. El preu inclou els bitllets d’avió d’anada i tornada, i l’allotjament. Segons els pares del projecte “els hotels, apartaments o hostals que oferim són allotjaments en què nosaltres hi hem estat, recomanacions d’altres viatgers, o propostes de les persones d’exploració amb qui tenim contacte”. Asseguren que “són allotjaments situats molt a prop del centre de la cuitat o ben comunicats amb transport públic”. I d’on surten els vols? Dani Jiménez explica que “de moment les sortides es fan des de Barcelona i Madrid, però la gran demanda que tenim ens fa plantejar d’ampliar els punts de sortida, i intentar afegir altres aeroports de la resta de l’Estat”.

Un cop feta la reserva només cal esperar que arribi el cap de setmana escollit per viatjar a una de les 12 destinacions. Dos dies abans del viatge, els dimecres, és quan l’usuari descobreix la ciutat europea que Waynabox ha escollit per ell. A més dels bitllets, i el nom de l’allotjament, “també facilitem una breu guia de la ciutat, amb idees i llocs per visitar i algunes propostes d’oci low cost”, apunta. Els usuaris que s’apunten a viure aquesta experiència passen a ser “wayners” i des que inicien el viatja i fins que tornen a casa “tenen a la seva disposició l’atenció al client de Waynabox al que es poden poden posar en contacte per diferents vies com mail o WhatsApp”, explica Jiménez. Per ells “aquest és un dels serveis bàsics i més importants de la companyia”.

La clau per poder oferir aquests viatges a un preu fix de 150 euros és “aprofitar les places buides dels avions, ja que en el conjunt de vols que es fan cada dia per Europa hi ha un total 500.000 seients buits”, asseguren. A més d’aprofitar aquestes places en els avions “hi ha una gran tasca de negociació amb els responsables dels allotjaments per trobar una tarifa que encaixi en aquesta oferta”. La filosofia segons els fundadors de Waynabox “no és el destí en si mateix, sinó la companyia amb qui gaudiràs de l’experiència”. Jiménez matisa que “cada vegada més la gent viatja per preu i no per destinació”.

Es van donar a conèixer al Mobile World Congress de l’any passat, i amb menys d’un any aquesta startup compta amb un equip de 17 persones, té més de 5000 viatgers i una facturació d’un milió d’euros. Segons Dani Jiménez, un dels tres fundadors, “estem molt contents de la bona acceptació que té el nostre projecte i ara només volem créixer, fer-nos grans oferint nous punts de sortida, noves destinacions i afegint noves idees”.

Us animeu a fer les maletes i convertir-vos en un "wayner"?

  • imatge de control 1per1

Més informació: 

Pàgina web: waynabox.com

Promoció: els lectors de Surtdecasa gaudiran d’un descompte a l’hora de reservar un viatge a Waynabox. El codi de promoció és: surtdecasa.

 

 

A

També et pot interessar