
Ballada de Can Dubte
Complicats, i alhora tan vulnerables. Camp adobat per a tots els estralls possibles. Refer-se és tot, deia Rilke. Viure és acabar ben apedaçat.
* * *
cèl·lules espill
que ficcionen
en favor
de la pervivència.
circ de puces
on somniant
creixem
més que calculant.
som faules
que fabulen:
tels
per al fugisser.
* * *
Els objectes, sense una mica de pensament o relat afegit per l’esperit, són molt poca cosa. Als paisatges els passa una cosa pareguda: però molta de la indústria turística encara no ho ha après.
* * *
Hi ha una cosa més pesada que un ximpleria o altra que cull un gran èxit: la quantitat de succedanis imitadors que escampa.
* * *
El bon examen de consciència, o mena a enemistar-se regularment amb un mateix, o no és res més que un altre autoengany.
* * *
Sempre van corrents i passen per decidits i fins per grans audaços, quan, la majoria de vegades la pressa és la inèrcia de seguir acríticament els corrents majors del moment.
* * *
A vegades, l’única manera d’avançar és ensopegar, sabent que havíem d’ensopegar. Les ensopegades solen carregar de raons l’instint de no retrocedir.
* * *
Patriotes de campanar que mai no han donat cap campanada...fora de les hores estipulades.
* * *
No te’n refies del retrats de l’espill. Qui tria els detalls i les ocultacions no és ell.
* * *
Demana finesa en les exactituds l’art. La versemblança de les mentides, ja se sap.
* * *
Recomanava prescindir de les zones intermèdies, en Montesquieu, i donar el resultat sense cap rastre de l’escaleta de mà que ens ha portat a pintar el mur de blanc o de verd. El consell és bo per a tots els gèneres, menys, potser, per a cert tipus de novel·lística.
* * *
Les arquitectures dels poders són fetes per intimidar i reprimir, i, en conseqüència, pequen de gegantismes glacials, la gran majoria.
* * *
La vista cansada dels prejudicis.
* * *
No hi ha cap bona reputació que aguante mitja xafarderia insidiosa veïnal.
* * *
L’homogenitzada que s’imposa va unificant també, en totes les variants possibles, l’associar honestedat amb ximpleria.
* * *
quins peixots obstinats
- escata fosforescent
enllà de la tenebra?-
cova el ventre
del pèlag d’arena?
desxifrar-los,
posar-los un nom pietós
amb aroma de pa,
donar-los
un son sense culpa,
també són els teus antics deures
d’aprenent de nigromant.
* * *
Fins les estàtues, amb les pigmentacions i erosions de la intempèrie, el temps –i potser algun colom-, s’acaben contradient.
* * *
El somriure regalat d’un desconegut, en un encontre casual, tornat com podem, com un automatisme bla. Cap paraula. Cordials incomunicacions urbanes? Incruents frecs del malentès o la confusió?
- 1 of 6
- següent ›