,
21/09/2017 - 00:00
Filosofia
Picasso's toe in love
Foto:
by Toni Ruiz

Fardellet de somnis

Fardellet de somnis

El dit petit d’en Pablo Diego José se queixa,

n’està fart de pertànyer a un peu.

Preferiria que el tallessin, si cal de soc-rel.

Per les nits somia amb llenços, colors i textures.

De dia intenta treure el cap per veure el cel

i s’imagina que és com la sal o com un somni,

que és dissol amb aigua i que l’aigua es torna mel.

De quant en quant busca pedres grosses

per fer perdre l’equilibri del cos del qual n’és pres.

Ara s’etziba una gran hòstia i Nepomuceno crida.

Ara s’infla, cou i s’adoloreix tot posant-se blau i vermell.

Pel carrer d’Avinyó el trauen a passejar i s’enamora d’un cos;

Francisco de Paula Juan l’obvia, ell busca pinzells.

Idealista buscant somnis, per Horta de Sant Joan,

allí hauria volgut quedar-se, tota la seva vida en zel.

Picasso anhelava ser Velázquez alguna de les seves nits,

el seu dit anhelava fugir, marxar,... escapar-se d’ell.

Fardellet de somnis contra Urà fet de cubs de Rubik,

dintre del seu calcetí buscant trencar-lo, esperant estels.

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

Roman Aixendri Cugat va néixer molt jove, a l'edat de zero anys. A mesura que s'anava fent gran s'anava preguntant cada vegada més coses, fins que un dia es va trobar dins de la facultat de filosofia, i després a la de comunicació audiovisual cosa que li provocà més dubtes. Quan no dubta se posa a escriure i viceversa.

26/07/2014 - 00:00
Hi havia una vegada un noi, quan jo era un xiquet, que dibuixava amb un estil tan elaborat i amb uns tocs tan Marvel que jo només podia fer que quedar-me perplex amb els seus traços.
11/07/2014 - 00:00
Porta’m allí on neixen les petjades I conta’m qui ha dissenyat aquesta lluna Tan plena que regalima de desig. Camina’m ara que la gent no mira, Mira’m quan aquesta foscor marxi
18/06/2014 - 00:00
De menut somiava a ser un superheroi. El meu poder... dibuixar tot allò que se'm passes pel cap.
25/04/2014 - 16:07
Acabo de mirar “El jefe”, no sé per quin canal, i tinc la sensació de què els realitzadors cada vegada són més bons.
14/04/2014 - 12:26
Avui compto amb què tinc dues hores d’autonomia. Potser una mica més però no molt. Preparo ben bé el que faré. No puc quedar-me tirat a meitat del carrer i vull aprofitar al màxim aquest temps tan valuós.
22/03/2014 - 14:15
Al principi semblava que plogués, més de 100 cordills penjaven del vestíbul del Campus de les Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili. Tot plegat, el conjunt era prou harmònic.