Jump to navigation
Del 13 de desembre al 4 de gener
Del 9 d'octubre al 10 de gener (2026)
Del 13 de novembre a l'11 de gener (2026)
Del 25 d’octubre al 8 de febrer (2026)
Del 3 d'octubre al 15 de febrer (2026)
De l'11 de desembre al 8 de març (2026)
Del 29 de novembre al 6 d'abril
Exposició ‘Esfullar roses’. Sota la influència de la diada de Sant Jordi, les arts plàstiques s’apropen un any més a una lectura agermanada amb les lletres. Una vintena d’artistes amb lligams amb l’Empordà gesten una obra que provoca una quantitat igual de peces escrites, vint textos que pretenen connectar les propostes visuals i plàstiques amb les essències que les han pogut gestar.
Les arts visuals i plàstiques, com la música o com les arts escèniques, no tenen per què limitar-se a un cicle tancat de nodriment; més enllà dels punts forts que les defineixen com a tals hi ha un món infinit de possibilitats d’aproximacions, d’enllaços i interseccions, entre els quals escollim la literatura. La paraula, com a unitat significativa i simbòlica alhora, ofereix als artistes l’oportunitat de desenvolupar les seves obres des del concepte a l’objecte. Seria quelcom semblant a rebre llavors i obtenir-ne flors. Amb la continuació que donem a aquest moviment, via la literatura, via la reflexió escrita de diferents pensaments que ens generen les obres, esfullem aquestes flors i ens quedem amb les seves essències.
En el cas d’aquesta proposta, les paraules, com llavors, acompanyen a cada artista en un estat de màxima potencialitat i de mínima superficialitat, amb la intenció volguda de fer trontollar la part més interna de la creativitat. En aquest sentit, cal desvelar que s’ha fet la petició a cada artista d’esfullar les seves obres de pètals esteticistes, i anar a cercar l’aroma invisible de la veritat del seu treball. I no com un exercici lúdic, sinó com una comprovació individual i col·lectiva de l’estat de les nostres arrels.
De dilluns a diumenge: de 10:00 a 13:30h i de 17:00 a 19:30h
Divendres 22 de març, 19h
Pilar Farrés i Jaume Geli
Divendres 22 de març: 19:00h | Inauguració
Divendres 12 d’abril: 19:00h | Visita guiada i actuació de la Cia. El Paller
Divendres 26 d’abril: 19:00h | Visita guiada i lectura de textos a càrrec de Jaume Geli i Marta Darnés
Ajuntament de Roses