Jump to navigation
Exposició 'El Garrigal, el barri dels oblidats de Figueres', mostra que recupera la memòria del desaparegut barri del Garrigal, fruit de 10 anys d'investigació de Pau Subirós.
De dimarts a dissabte: de 10 a 19h Diumenges i festius: de 10 a 14h Dilluns no festius tancat
Dissabte 26 d'abril, a les 12h
Pau Subirós Bardera
Qui no ha sentit mai a parlar del Garrigal de Figueres? Mig segle després de la seva desaparició, el record de l'antic barri s'ha anat esvaint de la memòria ciutadana. Ha esdevingut un indret gairebé llegendari, un mite. Han quedat lluny les cases de colors, la inspiració dels artistes o les llums d'un bordell.
La visió pintoresca o, fins i tot, condescendent, del barri "de les putes i dels gitanos", ha acabat omplint amb complaença aquell episodi incòmode de la història recent de Figueres.
Recuperar la història del barri del Garrigal és assumir el deute que la ciutat té amb el seu antic veïnatge, alhora que reivindicar el protagonisme d'una bona part de la societat figuerenca i el seu paper en la construcció de la Figueres del segle XX.
Consulta les activitats paral·leles aquí (enllaç)
Museu de l'Empordà
Web Museu de l'Empordà Web Ajuntament de Figueres
Del 7 de maig al 19 de juliol
A partir del 12 de juny
Del 14 de juny al 27 de juliol
Del 7 de juliol al 7 d'agost
Del 10 de maig al 10 d'agost
Del 12 d'abril al 10 d'agost
Del 29 de juliol al 17 d'agost
Del 21 de març al 24 d'agost