Jump to navigation
Del 4 al 13 de desembre
Del 15 de setembre al 15 de desembre
Del 19 de setembre al al 20 de desembre
Del 18 d'octubre al 21 de desembre
A partir del 13 de novembre
Del 16 d'octubre al 28 de desembre
Del 13 de desembre al 4 de gener
Del 9 d'octubre al 10 de gener (2026)
En el marc del festival Schubertíada de Vilabertran, i del cicle 'Diàlegs: pintura, música i patrimoni', exposició 'Eureka!', on Torrent Pagès i Laura Bergillos parteixen de l'observació i el pensament, materialitzant aquests conceptes des de perspectives profundament diferents i amb resultats sorprenentment diversos.
Cada artista formalitza el procés creatiu dins d'un cub: un convida a submergir-se, a ser testimoni d'un espai on les línies de pensament, exploració i ideació conflueixen en una nova realitat; l'altre manté a distància a l'espectador, requerint que confii en la paraula de l'artista que, dins de la invisibilitat del cub, una xarxa de fotons en moviment teixeix la seva presència.
Al cor d'aquest diàleg brota la llum, com a matèria i metàfora. Recordant les especulacions dels antics pensadors grecs, la llum era concebuda com una emanació de l'observador: segons la teoria de l'emissió de Pitàgores, Plató i Euclides, els ulls projectaven raigs per tocar els objectes, mentre que Demòcrit i Aristòtil defensaven que eren els objectes els que enviaven partícules o imatges cap als nostres ulls, des de la teoria de la recepció.
Divendres 11 de juliol, a les 19h
Nacha Delpiano (Brava Arts) & Sana López Abellán
Bòlit, Centre d'Art Contemporani de Girona, Ajuntament de Girona, Ajuntament de Vilabertran i Agència Catalana del Patrimoni
Web Bòlit Web Ajuntament de Vilabertran Web Festival Schubertíada