Jump to navigation
De l'11 de desembre al 8 de març (2026)
Del 19 de desembre al 15 de març (2026)
Del 27 de febrer al 22 de març
Del 24 de gener al 22 de març
Del 19 de de desembre al 28 de març
Del 29 de novembre al 6 d'abril
Del 18 de setembre al 6 d'abril (2026)
Exposició 'La Família Jaume d’Olot. És la guerra!', una mostra que, a través de fotografies i documentació personal (cartes, dietaris, documents, etc.), dóna a conèixer la vida dels set membres d’una família olotina a la vegada que fa un recorregut pel període històric que abasta l'abans, el durant i el després de la Guerra Civil.
De dimarts a divendres: de 10 a 13h i de 17 a 20h Dissabtes, diumenges i festius: d'11 a 14h i de 17 a 20h
Dissabte 13 de març, 12h Cal descarregar entrada gratuïta per controlar l'aforament aquí (enllaç)
La família Jaume es va traslladar a Olot procedent d’Igualada cap al 1889. El cap de família, Francesc Jaume Claramunt, va exercir de cafeter.
El fill, que quan va arribar a Olot tenia tan sols uns mesos, es convertiria en fotògraf i va ser conegut amb el sobrenom de Paco Mestres. Es va casar amb l’olotina Faustina Asperó i van tenir quatre fills i una filla.
Els tres fills més grans van tenir activitat política i cultural durant la Segona República i van morir tots al front durant la Guerra Civil. El fill petit va fer d’actor aficionat durant la postguerra. La filla va morir a conseqüència de les complicacions derivades del part del seu fill.
Entrada lliure
Web Olot Cultura