Jump to navigation
1. 'Opal' de Ludwig NikulskiEl fotògraf Ludwig Nikulski, guanyador del Premi Art Photo BCN 2021, exposa l'assaig fotogràfic 'Opal', on reflexiona sobre un estat personal de llunyania. Captades entre la primera i la segona fase del confinament a Islàndia, el text i les imatges de l'exposició s’utilitzen per crear un mirall poètic de l’aïllament. Aquesta narrativa desigual queda relligada pel fil de la seva experiència personal, traduïda a través de paisatges metafòrics, retrats melancòlics i prosa.> Espai: Museu del Monestir
Una de les fotografies d''Avedon at Work' | Foto: Laura Wilson2. 'Avedon at Work' de Laura WilsonLa fotògrafa estatunidenca Laura Wilson va començar la seva carrera professional el 1979, quan Richard Avedon la va contractar com a assistent de la seva exposició i llibre 'In the American West'. Amb 'Avedon at Work' presenta un reportatge fotogràfic excepcional de la creació d’aquesta obra d’art, on combina imatges que va captar durant les sessions fotogràfiques amb entrades del seu dietari, per mostrar els mètodes de treball d’Avedon, la seva tria dels personatges, el seu procés creatiu, i fins i tot els seus experiments i els seus errors.> Espai: Rambla del Celler davant l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès
3. 'Dones Invisibles' de Camila Oliveira - Fundació SETBALa brasilera Camila Oliveiras ha retratat dones que han patit violència masclista, a les que va conèixer durant la seva estada als centres penitenciaris de Brians i Wad-Ras. Actualment, compleix el tercer grau penitenciari a Barcelona i ha acceptat participar en un reportatge mentoritzat per la fotògrafa Marta Fàbregas, amb obres incloses en el fotollibre 'BRIANS: mujeres invisibles'. La violència de gènere és un factor determinant en les dones recloses que afecta la seva autoestima i perpetua els rols. Oliveiras va convidar les protagonistes a mirar a la cara dels seus maltractadors, els va demanar que s’enfrontessin a les seves pors.> Espai: Murs de la Biblioteca Gabriel Ferreter
Detall d'una de les obres de 'Los Hijos del Ciervo' | Foto: José Luís Carrillo4. 'Los Hijos del Ciervo' de José Luís CarrilloJosé Luís Carrillo, especialitzat en la fotografia documental contemporània amb vocació antropològica, exposarà 'Los Hijos del Ciervo', del mateix nom que el seu fotollibre, editat per l'editorial Lumínic i que també presentarà en el transcurs del festival. El projecte està centrat en la Vall de l'Alt Tajo, un dels territoris més despoblats d'Europa i dominat per la naturalesa salvatge, on Carrillo va poder sentir el viatge mil·lenari que l'ésser humà ha fet des de la foscor dels temps fins als nostres dies. Allà, ocults entre la boira, va trobar els últims descendents de Cerunnnos, el déu banyut, venerat pels celtes en aquesta regió durant més de mil anys.> Espai: Casa de Cultura de Sant Cugat
5. 'Lo que vemos, lo que nos mira'. Exposició col·lectivaExposició col·lectiva que presenta obra inèdita de 19 autores argentines que s’exerceixen en la contemporaneïtat. Comissariada per la també argentina Daniela Pafundi, es concep com un entramat de pràctiques artístiques que informen d’una escena dins del panorama actual de la fotografia del país argentí.> Espai: Centre d'Art Maristany
Detall d'una de les obres d''Archaia' | Foto: Verónica Losantos6. 'Archaia' de Verónica LosantosVerònica Losantos ha estat la guanyadora de la convocatòria Lumínic 2022, la primera que el festival ha obert a la participació i que ha rebut més de 50 treballs. L'artista exposarà el treball 'Archaia' (del grec ta archaia = allò antic/els arxius) que explora el fenomen de la desaparició i el trauma col·lectiu, a més de la qüestió del paper del mitjà fotogràfic com a prova històrica, i el vincle entre la fotografia i l’arqueologia, i entre la memòria i el procés fotogràfic.> Espai: EMD Valldoreix
7. 'Trilogia de la ciutat' de JM Ramírez-SuassiEl fotògraf mallorquí JM Ramírez-Suassi presenta el 'Trilogia de la Ciutat', format per tres sèries: 'One Eyed Ulysses', 'According to Crusoe' i 'W/Closing/Larva'. Totes tres descriuen un viatge des de la perifèria al centre de la ciutat, però aquesta ciutat i els seus límits sense demarcació precisa són un signe equívoc de què significa aquest límit en si. El límit apareix, desapareix i reapareix, sotmès a totes les conjectures possibles. Els éssers que deambulen per aquests límits són personatges que no encaixen en l’univers del qual formen part, les seves vides no van en concordança amb l'ambient hostil que els envolta, però són drames existencials que transcendeixen qualsevol límit geogràfic.> Espai: Museu Cal Gerrer
Web Lumínic Festival Facebook Lumínic Festival