Jump to navigation
Del 8 de gener al 6 de febrer
Del 19 de novembre al 8 de febrer (2026)
Dijous 12 de febrer, 18:30h
Del 12 de desembre al 15 de febrer (2926)
Del 27 de setembre al 15 de febrer (2025)
Dilluns 16 de febrer, 18:00h
Del 29 de gener al 16 de febrer
Dimecres 18 de febrer, 18:00h
La Sala Gòtika acull l'exposició 'Pronòstic. Un estudi del bosc', un projecte de l'artista visual i gestora cultural Maria Giró Coll (Castellbò, 1995).
Una mostra que neix arran del plantejament que el cap dels GRAF, Marc Castellnou, va fer fa dos anys: la possibilitat que el Pirineu cremés de punta a punta com una sola peça en un futur no molt llunyà. Des de l'Empordà fins a Navarra, una filera de flames, carbó i cendra com una cicatriu roent allà on la península s'uneix amb el continent.
Aquest és el pronòstic que articula aquesta exposició. A partir d'un treball d'investigació, es presenta un estudi artístic del bosc del Pirineu: hectàrees d'un bosc que creix sense els recursos necessaris per fer-ho, arbres que neixen i s'assequen al cap de deu anys i un context climàtic que amenaça en cremar-ho tot.
Traçant un dibuix de les decisions preses en el passat s'arriba a imaginacions especulatives sobre l'escenari futur. Un pronòstic que es fragmenta en les pors i esperances col·lectives de qui viu i treballa en aquest entorn en crisi.
Entrada lliure i gratuïta
Institut d'Estudis Ilerdencs
Web Institut d'Estudis Ilerdencs Facebook Institut d'Estudis Ilerdencs