,
06/03/2020 - 00:00
Reflexions
Xapes amb alguns dels missatges de la campanya "Si ets dona i... agraeix-li-ho a una feminista" de l'Ajuntament de Tàrrega
Foto:
L. C.

Hem d'anar més lluny

Hem avançat. No hi ha cap mena de dubte. Però encara podem anar més lluny; per aconseguir la plena igualtat entre homes i dones encara tenim camp per córrer. Enguany, la campanya pel 8-M de Tàrrega (organitzada conjuntament per la Regidoria d'Igualtat de l'Ajuntament, Foment Tàrrega i el Consell Comarcal de l'Urgell i amb la complicitat de les entitats locals que defensen la igualtat de gènere) posa en valor justament el camí recorregut; difon alguns dels drets assolits gràcies al moviment feminista.

Drets bàsics com votar, decidir sobre la voluntat de ser mare, denunciar i castigar la violència sexista, obrir un compte bancari sense permís d'un home, accedir a la universitat, dur pantalons... avui són possibles per a moltes dones gràcies a la lluita de les companyes (i també alguns companys) que ens han precedit, però hi ha indrets del món on aquestes conquestes encara no són una realitat.

A casa nostra hem de seguir prement l'accelerador per arribar al nostre destí (la igualtat real i no només sobre el paper entre les persones) mentre encara hi hagi rols de gènere que marquin diferències, mentre un home continuï cobrant més que una dona per fer la mateixa feina, mentre les dones seguim essent blanc de violència (sexual, física, emocional... o verbal) pel simple fet de ser-ho...

En aquest sentit, arribem al 8-M just després que el consell de ministres hagi aprovat la reforma del Codi Penal que estableix que tota penetració sense consentiment es considerarà violació, que vol acabar amb la distinció entre abús i agressió sexual en funció de si hi ha violència o no. Una reclamació que milers i milers de dones vam clamar de viva veu arreu de l'Estat indignades per sentències com la de La Manada.

L'avantprojecte de llei integral per a la protecció de la llibertat sexual i contra les violències sexuals, que ara s'haurà de sotmetre a debat al Congrés, estableix nous agreujants i nous delictes a fi d'"ampliar el focus" a totes les violències sexuals i masclistes, que temptin contra la llibertat de les dones. 

És una forma de prémer l'accelerador. Però l'hem de prémer nosaltres, les dones, les protagonistes de la campanya Si ets dona i... agraeix-li-ho a una feminista, amb l'ajuda dels companys que creuen que tenim els mateixos drets i deures que ells sense peròs que valguin.

*Surtdecasa.cat no es fa responsable de la redacció i contingut d'aquest post.

De petita "m’empassava" els llibres que donava gust. Sempre tenia temps per llegir una pàgina més i per escoltar les històries i llegendes que m'explicava el meu avi Miquel. Una jove Lourdes va decidir estudiar Comunicació Audiovisual perquè volia canviar el món. Però de moment ha estat el món qui m'ha canviat a mi i la meva manera d'entendre la vida. 
 

31/01/2018 - 00:00
El passat cap de setmana vaig somniar-hi. Sóc a l'església del poble (no sé ben bé per què), giro el cap a l'esquerra en sentir una presència i allí la veig, amb un somriure d'orella a orella saludant tothom.
03/11/2017 - 00:00
"M'odien, i això no té importància; però m’obliguen a odiar-los, i això sí que en té."       JOAN FUSTER
25/10/2017 - 00:00
Mama, què demana tota aquesta gent que porta la mateixa samarreta? Mama, com és que no deixen votar? Mama, tothom vol la independència de Catalunya?
18/10/2017 - 00:00
Tinc ben après que mai no plou a gust de tothom. Passa en petit comitè.
20/09/2017 - 00:00
Davant la que tenim a sobre jo que parlo de política en aquest bloc restava silent. El meu silenci no es deu pas al fet que no tingués res a dir. Tot el contrari. Tinc molt a dir, massa coses a dir.
23/08/2017 - 00:00
Mai no m'havia costat tant trobar les paraules com avui. No em surten i les poques que ho fan no sé si són les encertades. Des de dijous 17 a la tarda tinc clar de què ha de tractar aquest editorial.
13/07/2017 - 00:00
Les dones som les úniques que podem parir.